Skrattretande

Fotbollsmatch idag.
Premiär efter sommaruppehåll.
Vi spelade mot samma lag som A-laget spelade mot i fredags.
Då tyckte jag att de såg stora och långsamma ut....
...idag kändes de väldigt snabba.
Man kan säga at träning två dagar i veckan för samtliga spelare i ett lag ger en ett annat tempo på plan än för oss lite äldre som kanske mest spelar match 12 gånger på ett år.

Nåja... vi spelade periodvis ganska uselt, medan motståndarna hade ett bra passningsspel.
Det gick hem i stormvindarna idag och de vann med hela 7-2.
Så på slutet garvade jag mest åt alltsammans.
Undrar hur det hade gått för 7-manna om vi tränat ihop oss lite så man lär sig hur de andra spelar?

Nåja... på vägen hem såg jag Denny stå vid vägkanten på väg till innebandyträning.
Stannade till för att kolla om Jennie var hemma. Det var hon, så jag stack in på värvningsturné.
Så nu är hennes mission att under morgondagen inhandla ett par grässkor och fixa barnvakt till tisdag kväll så att hon kan komma med och träna med damlaget =)
Hoppas det håller, annars skulle hon komma torsdag istället.
Inte helt lätt när man är två vuxna som jobbar skift och har två barn i olika åldrar att pussla ihop det.

Nu blir det mat och film innan sängen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback