Regn och storm

Vädret satte P för min fotbollsträning idag.
Fick ett sms precis när jag gick från jobbet om att träningen var flyttad från gräset till gruset.
Insåg att grässkor och grusplan inte var den bästa kombon, i alla fall inte med den typen av dobb jag har, dessutom var vädret helt kasst, halv stor om ösregn.
Så jag valde att åka ner till gymmet och köra en timmes pass inne i värmen istället.
Kanske var lika bra det eftersom jag börjat få känningar i knäna igen nu när jag kört fotboll 3 ggr/vecka.
Det var ju faktiskt p.g.a knäna jag slutade för sisådär 13 år sedan.

Fick till ett rätt bra pass i alla fall.
Kondition och lite styrka.
Körde dock rätt lugn löpning. Ökade takten ett tag, men då stramade det i magen, så då slog jag av direkt.
Här skall inte pressas - det får komma till våren.

Dagens pass:
Löpning 21 minuter 3 kilometer.
Powerwalk 9 minuter 1 kilometer.
Styrka 25 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback