Trädgårdsmästarinnan 2

Andra dagen på mitt projekt på gaveln.
Var ute ett par timmar imorse och började med att plantera om den ena gamla rhododendronbusken, planterade en ny + två andra buskar. Fick planera om lite så hortensiorna vi fick av mamma och pappa hamnar i rabatten på framsidan vid entrén istället, det blev för mycket buskar på gaveln annars.
Efter det började jag täcka första biten med markväv.
Lade sedan ut kullersten för att se om vi behöver åka och plocka/köpa mer eller inte.
De har nämligen öppet imorgon, men sedan är det stängt på arbetarnas dag.
Man kan ju lugnt säga att vi behöver mer. Ca 2 ggr så mycket till om det skall bli ordentligt snyggt.
Så imorgon efter matning av alla tre sticker vi ner till Blåtunga igen =)

   
Planteringarna och stenen som blev kvar efter första fyllning...

Sedan blev det en stunds paus för trädgårdsarbetaren eftersom vi skulle iväg på babysim.
Väl hemma igen stack jag ut en sista sväng för dagen och marktäckte resten av rabatten så att allt underhållsarbete är gjort inför stenläggning imorgon.
Det var inte helt lätt att lösa det själv i blåsten, men skam den som ger sig.
Använde i princip upp all sten som var kvar för att hålla markväven på plats tills den riktiga stenen läggs på imorgon.
Målet är att all sten skall vara lagd imorgon och att jag planterar ner alla växter under tisdagen.
Som det ser ut nu är det ett nåbart mål. Det enda som skulle få det att skita sig är om vi faktiskt behöver ännu mer sten efter morgondagens plock, i så fall får vi fixa det på torsdag kväll!

Förarbetat.


Såhär nånting blir det!

Känner mig sjukt nöjd i alla fall, för det kommer att bli väldigt fint när det är klart.
Växterna tar nog denna sommaren och kanske nästa också på sig att växa till sig och bli fina, men om två år kan vi nog njuta av praktfull växtlighet i perennrabatten =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback