Det blåser

Oj vad det blåser ute.
Låter som om taket skall lyfta, ett brummande ljud som från en fläkt.
Men taket ligger nog kvar hoppas vi.

Annars har det varit en produktiv dag.
Har fördelat orders i förväg för att ge min vikarie en lite lugnare start på sin solotid, i alla fall de första veckorna.
För nu är det inte så många arbetsdagar kvar för mig.

En dag till sedan blir det sjukhus och vändningsförsök.
P's ena chef berättade idag om att deras bebis blivit så stressad i magen av vändningsförsöket att hela förlossningen satte igång och han fick plockas ut med akutsnitt.
Nu tror jag inte detta kommer hända oss, men man VET ju aldrig.

Så idag efter jobbet har jag packat en väska med babykläder i lite olika storlekar, mössa och filt + lite ombyten till mig ifall det faktiskt blir så att vi blir kvar på BB.
Imorgon blir det uppflyttning och iordningsställande av spjälsängen uppe i vårt sovrum samt ett varv med dammsugaren.
Och så skall babyskyddet in i bilen så allt är klart för avfärd på torsdag morgon.
Men håll tummarna för att vändningen går bra och att det blir en normal förlossning om ett par veckor först!!

Nu blir det sängen för den här trötta lilla råttan.

Kommentarer
Postat av: Petra

Håller tummarna för er att vändingsförsöket ska gå snabbt och smärtfritt och utan att råttan tittar ut :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback