Måndag

Första dagen på första hela veckan hemma som en famlij.
Känns gött.
P har dock varit iväg på lite ärenden idag och hade med sig semlor hem som skall ätas eftermiddagen =)
Själv skall jag börja pilla lite smått med veckomenyer.
Hade ju den planen innan bebis att det skulle lagas mat varje dag så P och jag kan ha till lunch dagen efter.
Sparar både tid och pengar.
Kommer nog inte börja med det första veckan hemma själv dock, i alla fall inte första dagen.

Annars har det varit en lugn dag här hemma.
Lillen har varit vaken länge på dagen, till slut somnade han efter att han fått extra mat på flaska.
Försökte amma tills han blev mätt, men han suger fortfarande lite dåligt och somnar till vid bröstet hela tiden, så det tar för lång tid att bli mätt helt enkelt.
Rent mängdmässigt tror jag nog att mjölken skall räcka.
Får se imorgon om barnmorskan från BVC har ett bra tips hur man får honom att ta mer från bröstet och mindre från flaskan framöver.
Kan ju vara gott speciellt på natten att slippa springa upp och ned mellan våningarna och bara sitta kvar i sängen och hiva fram doningarna.

Nu blir det mys resten av kvällen.
Thriller och middag; lammfärsbiffar med potatis och fetaostcreme.
Sedan semla eller vad det nu är mer P köpt hem i stora kartongen från Svenheimers =)


Kommentarer
Postat av: Åsa

Så gölligt jag räknade alla tårna ;) Tå tilli tå tilli

2012-01-23 @ 21:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback