Badkaos i Frölunda

Vi skulle åka och bada idag med Oliver så han inte glömmer allt från babysimmet under sommaren.
Oasen i Kungälv var vårt val eftersom det ligger nära, har en bassäng anpassad för bebisar och hade öppet mellan 10-15.
Problemet var bara att när vi kom dit var hela badanläggningen sommarstängd.
Kollade igen på hemsidan när vi kom hem och det stod förvisso där, men ite särskilt stort och tydligt.
Så... plan B... vilka fler ställen fanns att välja på?

Valet föll på Frölundabadet uppe i Kultan.
Verkade bra till en början och kostade bara 45:- i entré.
Men när vi väl kom in till barnbassängen var där väldigt stökigt.
Mycket folk och alla barn var väldigt mycket äldre, mellan 5-10 år skulle jag tippa på.
Det skreks, skvättes och var allmänst stökigt så lille Oliver såg mest skrämd ut och grät en hel del.
Efter en kvart i vattnet gav vi upp då vi inte ens hade utrymme att göra övningarna från babysimmet.
Dessutom var det lite svårt att byta om på honom då det inte fanns en enda brits eller madrass för bebisarna i omklädningsrummen.
Tummen ner för Frölunda alltså.
Tror vi testar Vattenpalatset i Lerum nästa gång.

Efter det var vi hungriga och körde ut till Jungman Jansson i Önnered, men de hade stängt på lördagar.
Vad nu då??
Kom på att jag sett Maggan och Marcus på en bild från Portofino på Fejjan i veckan som gick, så vi googlade dem snabbt och såg att de hade brunch på helgen.
Ringde mamma och pappa på vinst och förlust för att höra om de ville med och det ville de, så vi hade åt en italiensk brunch alla fem... eller ja Oliver fick nöja sig med mjölk förstås.
God mat, men lite snålt på dessertbordet får jag säga, fanns två varianter varav den ena tog slut och fylldes aldrig på igen.
Men maten var som sagt god, speciellt grönsakspajen.
Dessutom bjöd mamma och pappa på kalaset, vilket inte alls var meningen, men tusen tack för det!

Väl hemma körde jag ett varv runt trädgården med gräsklipparen, medan P fotade lite saker som skall säljas på Tradera. Vi testade även hoppgungan vi fått ärva till Oliver, men han var nog lite trött, för efter att vi krånglat lite med honom i den eftersom vi satte honm på fel håll först, så var det inte så kul längre.
Får göra nytt försök imorgon, för jag tror han kommer tycka den är rolig med tanke på att han vill stå upp hela tiden.
Nu blir det grillat kött, sallad och en film, sedan sängen för min del.
Inatt tror jag att jag sov totalt fyra timmar mellan 12-8:30 så jag är allt annat än pigg.
Det har varit ännu värre de sista tre nätterna så jag hoppas att det beror på tänderna och att de snart tittar fram så det kanske lugnar sig lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback