Det löser sig!

Efter en natt med ännu mindre sömn - ja det är möjligt - var vi båda rätt möra när klockan ringde kvart i åtta imorse. Jag smög upp ur sängen och tvättade av mig lite innan jag väckte Oliver.
Han låg och mornade sig så där sött som bara en liten onge kan... sträckte på sig och liksom korvade runt lite med ögonen fortfarande slutna. Ser så himla sött ut att man bara vill pussa ihjäl honom.
Sedan efter frukost för oss båda stack vi in mot stora staden.

Första stoppet var Masthuggsgaraget där vi skulle lämna in bilen för att få bromsskivor mm bytta.
De hade dock ingen notering om att vi skulle komma in med bilen idag när jag väl kom dit trots att detta var bokat sedan tre veckor tillbaks... slarvig kille som tog emot bokningen = ingen notering i deras kalender.
Nu löste det sig i alla fall och vid halv två ringde de mig och sa att bilen var klar att hämta! =)

Sedan tog vi en promenad till Nordstan.
Härligt att gå genom Göteborg centrum innan det är smockat med folk.
Det är mysigt tycker jag så jag njöt i stora drag och Oliver låg och kikade inifrån vagnen.
Var först inne på Åhléns för att kolla rean där. Hittade en pikétröja och en randig tjocktröja till Oliver i stl 86.
Borde funka nån gång när han är runt ett år gammal/nästa vår.
Tog en snabbtitt på damernas också, men vände och gick efter att ha sett de ynkliga plaggen som hängde på Hunkys reaställ... allt var i stl XS.
Men det gör inget för jag behöver inget och just nu är det roligare att handla till Oliver i alla fall =)

Stannade till vid Polarn o Pyret en snabbis på vägen till min behandling.
Där gick inte ens att komma in på babyavdelning för alla vagnar, så vi vände när vi kommit halvvägs in i butiken.
Istället hamnade jag hos Dave och fick akupunktur mot gräspollena.
Denna gången hoppas jag att det gör nytta för nu visar prognosen att det skall vara höga halter de närmsta dagarna.
Efter nålsticket gick jag tillbaks till PoP så då hade lite mindre kunder och köpte en grön windstopperfleece och matchande sockar med halkskydd som var på rea.
Borde också passa i vinter/vår till lillen.
Sista stoppet i Nordstan var Lindex som erbjöd sina klubbkunder 10% extra på reapriset första dagen, men där var väldigt skralt på rean måste jag säga, så det blev en söt jumpsuit istället som jag spanat in på nätet.

Till slut tog vi oss upp till kontoret.
Hade förvarnat för 1½ vecka sedan att jag skulle komma idag, men lyckades ändå krocka ihop det med att halva stället satt upptagna i ledningsgruppsmöte.
Tråkigt när jag hade hoppats att få träffa alla i mer än två minuter, men jag får hälsa på igen helt enkelt.
Fick i alla fall sällskap med Maria och Monica till Tranquilo där vi handlade med oss mat tillbaks till kontoret.
Gud vad gott det var!!!
Har ju mest ätit hemmalagad mat det sista halvåret så det var LYX att få köbemaud från Tranquan =)
Oliver var på soligt humör och skrattade en massa, i alla fall efter att han fått mat =)

Shoppade lite på Lagerhaus också.
Engångstallrikar och muggar till framtida grillningar/kalas samt nya servetter då vi faktiskt gjort av med nästan hela det gamla förrådet samt ett gäng nya muffinsformar i glada färger.
Sedan promenerade vi till Patriks jobb och hälsade på där innan vi hade sällskap till verkstan och hämtade bilen.
Kul att se hur det ser ut på hans jobb och träffa dessa människor han pratar så mycket om.
De kanske också tyckte det var kul att få se hans lille pojk =)

En mycket bra dag helt enkelt.
Imorgon kör vi lugnare tempo och håller oss hemma i Hellvängen.
Vill man hälsa på kan man få muffins i mängd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback