Familjen

Igår var jag på AW med mina kollegor från Lagerhaus.
De hade valt restaurangen Familjen att gå till - ett bra val då de har god mat och för mig som inte skulle dricka var det ju sällskapet och maten som hägrade =)
Kom iväg en halvtimme tidigare än jag tänkt, så jag ringde för att kolla om de skulle käka trerättersmenyn och i så fall be dem beställa detsamma till mig, så jag inte kom efter med ätandet.
Men de väntade in fler personer, så jag hann dit innan någon hann beställa nåt =)
 
Blev en god drink i väntan på maten. En gul fruktig sak med bl.a. apelsin, rött te och sockelag.
Kommer inte ihåg vad mer som var i, men god var den =)
Varmrätten blev kycklingbröst med stekt sidfläsk, kycklinglever, smörstekta primörer och saltrostade färskpotatis.
Den var god, men lite liten portion tyckte jag nog, jag var ju hungrig ha ha.
Sedan efter många om och men så beställde både jag och chefen in varsin efterrätt.
Så jag åt Familjens jordgubbstårta som serverades i en söt liten glasburk - den var jättegod!
 
De andra beställde in två kannor med olika sorters sommarbål.
Smakade en liten sipp på varje och den sista med fläder var grymt god.
Fick dessutom upp ögonen för en drink jag aldrig testat, men som skall mixas här hemma nån gång under sommaren; Bellini, med fruktpuré som sedan blandas med bubbelvin, hur gott lät inte det en varm sommarkväll???
Vid halv elva började jag känna mig rätt mör, så då tackade jag för mig och begav mig i det inte alltför trevliga vädret mot Heden där jag parkerat.
Passade på att köpa lite godis på hörnet vid parkeringen så jag skulle hålla mig vaken hela vägen hem, planen funkade bra!
 
Tack alla för en mysig kväll!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback