Häng i Bollebygd

Idag stack jag och Oliver till Bollebygd för att hälsa på Åse och barnen.
Körde småvägarna dit och nånstans mellan Hindås och Bollebygd hamnade jag bakom en bil som låg i ca 60-65 på kandsvägen.
Väntade tills det kom ett bra ställe och körde om i ganska hög fart, man vill ju om snabbt så det blir en säker omkörning. Till min förvåning minskade dock inte avståndet till bilen när jag kollade i backspegeln, så han ökade farten en hel del efter att jag kommit om.
Ett tag var han farligt nära tyckte jag, men så slackade han av igen, för att sedan komma upp i baken en gång till.
Då började jag faktiskt tycka att det var lite obehagligt där ute i skogen.
Det finns ju faktiskt en del galningar som får frispel bara för att de blir omkörda.
Men så kom vi ner i backen mot macken och jag svängde av åt vänster och han fortsatte rakt fram i rondellen som tur var, puuuh.

Väl framme var det desto mysigare.
Häng i soffan först med båda grabbarna.
Albin ville läsa Bamse ihop med Oliver och Emil läste och visade bilder ur sin dinosauriebok.
Sedan blev jag bjuden på go lunch, kycklingklubbor, klyftpotatis och bea samt jordgubbspaj och glass till efterrätt =)
Mycket mumsigt!!!
Tiden går dock som vanligt alltför fort när man har trevligt och helt plötsligt var klockan närmre tre och det var dags för oss att åka hemåt.
Emil ville dock gärna att vi skulle stanna och se hans fotbollsträning på kvällen sötskrutten, men jag fick förklara att det var efter Olivers läggdags =) Han visade i alla fall sina snabba blå fotbollsskor =)

Har nu ikväll efter middag tryckt i mig både en glass och ostbollar.
Blir trött på mig själv och mitt ätande. Måtte jag vara fullt frisk så att jag i nästa vecka kan komma igång och träna igen, så kanske jag får lite mer motivation att hålla koll på ätandet också.
Vill inte hamna uppe på den vikt jag låg på i nionde månaden liksom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback