Shop, Metaltown och övertrötthet

Fick sovmorgon idag fram till halv elva då Patrik har lekt och busat med Oliver nu på morgonen.
Det satt väldigt bra, speciellt eftersom vi skal ut och fara mitt i natten inatt och hämta P på Metaltown.

Sedan åkte vi till Allum för att spana in om Polarn hade nåt kul på sin rea efter tips från Becca om att de hade mycket kvar. De hade mycket kvar, men inte av det vi behövde =/
Hade sett en söt blå vinterjacka till halva priset, men den enda de hade kvar var i stl 74 och jag hade nog tänkt mig 80 eller 86.
Blev en söt T-shirt och lite sockar att växa in i istället.
Sedan fyndade Patrik en skjorta och en tröja på Brothers, själv köpte jag ett 5-pack vanliga trista strumpbyxor ifall det blir en kall midsommar ha ha.
Jo just det ja, vi hittade söta nappar och Kakmonstret på HM också till Oliver =) Gick ej att motstå.

Sedan släppte vi av P på Metaltown och for vidare hem till mamma och pappa där jag fick god schnitzel till middag och dessutom jordgubbar och glass till dessert =)
Efter det fick Oliver mat, fyra kuber hemlagad puré som han mumsade i sig för glatta livet. Han hade nog kunnat äta nästan lika mycket till.
Efter det gjorde vi ett försök till promenad för att han skulle få sova lite, blir lite sisådär med rutinerna på helgerna mot hur det ser ut på vardagarna, men det gick inte - han bara gallskrek i vagnen.
Så den sista tredjedelen bar jag honom och mamma rullade vagnen.
Vill inte gärna att han skall ligga och gallskrika. Vet att han nog hade lugnat ner sig efter ett tag, men det känns inte bra när man vet att han är övertrött och att det är vårt fel att han är det. Då är det bättre att han får vara där han känner sig trygg så han åtminstone inte skriker så han blir helt svettig.
Träffade Lisa och Eva också som satt i Lisas mammas trädgård när vi gick förbi.
Så nu har jag bjudit in mig själv på en dagsutflykt till deras land på Lilla Askerön nån dag i sommar =)
Tyckte det gått lite för länge när vi inte setts på fyra år...

Väl hemma igen blev det matning med lite gröt, sedan ett bad och till sist fick han faktiskt lite välling innan den vanliga ersättningen, så nu verkar han ha somnat gott.
Skall bli intressant att se om han nu sover ett längre förstapass eller om han vaknar lika tidigt som de senaste två veckorna. Sover han längre kanske han måste ha mer mat, eller mat som är lite mer svårsmält, vaknar han samma tid så är det nog besvär från tänderna som gör att han sover kasst.

Funderar på vad jag själv skall pyssla med nu ikväll när maken är borta.
Kanske skall käka godis och titta på sista Twilightfilmen - den vill han ju ändå inte se =)

Från Polarn och Pyret...

Från HM.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback