Äntligen friska!!

Idag har varit en ganska soft dag hemma i råttbot.
Oliver har varit på bra humör mestadels och sov faktiskt middag i sin egen säng i en hel timme!
Under den tiden hann jag dammsuga undervåningen, altanen, lägga på mattorna på altanen samt redigera om en bild till vårt skivbolag och maila över.

Sedan gick vi på promenad.
Den blev lite längre och mer kuperad än jag tänkt mig eftersom vi gick in på slingan upp mot skidbacken.
Allt var frid och fröjd tills vi hade ca 1½ km kvar hem - då började O skrika och hejdade sig inte förrän han fick bröstet hemma.
Några korta andningspauser blev det då han fick nappen, men spottade ut den hela tiden, så de sista 500 metrarna joggade jag med vagnen bara för att komma hem så fort som möjligt.
Stressande med småbarnsskrik!
Sedan ammade han fem minuter och så tittade han upp mig med bus i blicken och skrattade... onge!!!

Våldgästade grannen på hennes altan en stund i väntan på att P skulle komma från jobbet.
Gött att bara kunna gå 20 meter för att snacka lite skit och få sällskap.
Minstingen Daniella satt och busade med Oliver en lång stund medan resten av ungarna lekte på baksidan.

Sen på kvällen fick vi äntligen besök av hela klanen från Hedefors.
De har varit sjuka i omgångar + varit på resande fot, så vi har inte haft möjlighet att ses efter att Oliver föddes.
Men ikväll blev det grill, skitsnack och mys!!!
Emil och Robin har hunnit bli så mycket större sedan sist, det går fort som tusan.
God mat blev det med, supermätt nu.
Angelica kollade hur många mashmallows man kunde trycka in i kroppsöppningarna i ansiktet och blev därmed utlagd på fejjan på en mindre smickrande bild =)
Oliver fick en grym aktivitetsleksak som jag tror kommer uppskattas mycket inom en snar framtid =)

Tack för ikväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback