Besök hela dagen =)

Efter en hård natt med många vak och en lugn morgon blev dagen mycket lyckad med massa besök hemma.
Först kom Maria över och åt lunch med oss.
Planen var att vi skulle ta en promenad också, men i dagens väder stack man helst inte ut näsan mer än absolut nödvändigt...
Gött då med grannen som bara har trettio meter och som jobbar hemifrån ibland och då gärna är lunchsällskap!
Hon fick även bevittna en väldigt matnyfiken och glupsk Oliver som åt morotspuré för andra gången.

Två timmar senare dök även svärmor upp för att gosa lite med Oliver.
Hon hade dessutom med sig kladdkaka och glass, så det blev lite fika också.
Eftersom jag kände att min kropp behövde vila så passade jag istället för att gå till gymmet på att fixa lite mer puré till Oliver när jag hade händerna fria.
Det blev majs/potatispuré, samt majs/potatis/laxpuré. Den sista skall jag avvakta lite till med tills han ätit ett par gånger till av de som innehåller endast en ingrediens. Ifall det skulle bli några utslag eller ngt så kan det ju vara bra att kunna härleda av vad de kom.
Nu tror jag i ofs inte att det kommer hända, men i alla fall.
Så nu har Oliver massa smakisar i frysen =)

Susanne stannade tills Patrik kom hem vid halv sju, han fick jobba över och verkar få göra det hela veckan stackarn. Kanske också får ta med sig datorn hem över helgen och jobba lite då med nu när det är långledigt och allt. Tycker dock att han skall prata med sin chef om detta för de har inte ens betald övertid om den inte är beordrad, endast komp. Men har man så mycket att göra kan man ju aldrig kompa ut...
Har själv varit inne i den cirkeln och inget gott kommer ur sådan stress.

Lyckades få O att sova middag två gånger idag. Han hade behövt en gång till på eftermiddagen, men kom aldrig till ro och sedan var det bara en timme till kvällsmat och då var det onödigt att få honom att sova så tätt inpå nattning. Det gjorde att han somnade vid kvällsamningen istället =(
Nåja, nån dag snart får vi nog ordning på rutinerna.
Han fick i alla fall avsluta dagen med ett skönt bad och lite bus med både vatten och badankan =)

Oliver och en av ankorna han fått av mormor och morfar...
   

Tack Susanne och Maria för dagens sällskap!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback