Bra dag trots vädret...

Det blev en bra dag idag trots att det var skitväder ute.
Maria kom över och åt lunch med mig efterosm hon jobbade hemma.
Var lite kaos precis när hon kom eftersom jag var på toa, lillen hade precis somnat och mobilen ringde - samtidigt.

Det var bvc som ringde. Efter att jag ringt dem idag igen och bett dem ringa upp mig.
Berättade som det var att ingen ringt med ny tid som utlovat och att jag bara kunde måndag och onsdag i nästa vecka p.g.a tidigare inbokade saker + helgdagar med andra planer.
Då mumlade hon nånting om ett snabbt besök vid ett-tiden.... varpå jag undrade vilken av dagarna hon pratade om för det hörde jag aldrig att hon sa. "Tisdag". Men jag kunde ju bara måndag och onsdag!!!
Skit och pannkaka vad de känns flummiga däruppe, förtroendet är just nu inte jättestort.
Hursomhelst så är min ordinarie sköterska tillbaks efter sjukskrivning på måndag och hennes kollega skulle lägga in i hennes kalender att hon då skall ringa mig och vi bokar in en tid som passar.
Hoppas det blir lite ordning nu när ordinarie är tillbaks.

Sedan fick vi i alla fall en trevlig lunch jag och Maria.
Oliver var på sitt allra soligaste humör och satt och snackade i sittern hela tiden.
Och oj vad han snackade, munnen gick i ett =) Sötskrutten!

Efter det hade vi ett par timmars son och mammamys innan vi gick över till Maria och CO för fredagsmys.
Jag hade lyxen att få middag också, tacogratäng med sallad - mycket gott!!
Sedan tjötade vi lite skit fram till sju då jag tog Oliver i famnen och gick tillbaks hem i blåsten.
Skönt när man har grannar man kan umgås med =)
Sedan blev det kvällsmat på flaska, blöjbyte och pyjamaspåtagning och bums i säng.
Läste en bit ur Mio min mio och sedan sade jag godnatt.
Han var lite ledsen och jag fick gå in en gång til tio minuter senare och säga godnatt igen och pussa lite på honom, sedan somnade han =)

Har fått uppdatering från maken som är på aw med jobbet att han vann femkampen på Liseberg =)
Bra där!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback