BVC - äntligen!!

Idag var det dags, äntligen bvc för mätning och vägning.
Hann med en en promenad en lång omväg på vägen också. Först var Oliver glad, sedan ledsen och till slut somnade han. Har insett att när han är som kinkigast i vagnen och annars med för den delen, beror det nog helt enkelt på att han är trött, men inte kommer till ro, för till slut somnar han alltid.
Så efter 40 minuters promenad svängde vi in på bvc.

"Vår" sköterska var äntligen tillbaks igen efter sin operation.
Skönt tycker jag för då kanske det blir lite ordning och reda igen.
Hon tyckte det var kul att se Oliver igen, det går ju ganska snabbt både med tillväxt och utveckling när de är så små.
Han hade både tjockat på sig och vuxit på längden.
6600 gram och 64,5 cm lång och huvudmåttet hade ökat med 1 cm sedan vi var där sist för ganska exakt en månad sedan.
Någon föräldrakurs blir det tyvärr inte förrän i september efter alla semestrar, men det blir i alla fall!
Kan vara skönt sedan när höstrusket kommer att ha lärt känna lite folk på orten som man kan umgås med när man inte vill kuska iväg alltför långt!

På eftermiddagen fick jag fikabesäk av hela grannfamiljen i omgångar.
Så jag dukade upp med lite kakor till ungarna och kaffe till mamman och pappan.
Grymt med lite sällskap.
Speciellt när det visade sig att P fastnat i en massa bilköer och inte var hemma förrän kvart över sex.
Han hade med sig en jättefin bukett i grönt och vitt, en flaska bubbel och en ask med lyxiga chokladpraliner till mig, gulle han!
Vi firar nämligen åtta år tillsammans imorgon... och jag har inte köpt honom nånting =/
Men jag ÄLSKAR honom ändå.

Lite tricksy business det där med kärleken mellan de vuxna precis just nu med småbarn.
Men P jag älskar dig, även om jag just nu kanske inte kramas och pussas lika mycket som vanligt =)
Nu ser vi fram emot en långhelg hela familjen med mys tillsammans; shoppingdag för nya babysaker till Oliver, middag och mys hos mamma och pappa med promenad runt Fiskebäck om vädret tillåter, grill med grannarna, sista gången på babysimmet (kommer sakna det tills nästa kurs startar) och så lille Finns 1-årskalas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback