Hemmahäng och god aptit

Imorse låg vi kvar i sängen fram till halv elva ca.
Min kass kändes ännu sämre och jag försökte boka tid till läkaren på VC - utan framgång visade det sig, för när jag ringt och bett dem ringa upp var det nån sur sköterska som sa att det inte fanns tider... då kan man ju tycka det är konstigt att det på bokningssidan fanns tre tider för fredagen att boka sig på???
Nåväl, efter att vi diskuterat lite kom vi fram till båda två att jag nog inte har nån halsfluss utan bara en släng av den där inte så roliga förkylningen som går nu.

Oliver var i alla fall feberfri idag, men snorigare än igår =/
Han uppskattar INTE näsdropparna, men man får ju tvinga in dem så han kan andas lite bättre.
Något han däremot gillar är mat.
Har ökat upp mängden lite nu när han har hållt på med smakisar ett par veckor.
Så idag till lunch fick han en kub palsternacka och en kub med lax/majs/potatis.
På eftermiddagen sedan fick han smaka på mild havregröt för första gången, denna blandade jag med en kub nygjord mango/bananpuré.
Oj vad han åt!!
Tyckte dock att det var väl mycket gröt för att vara en smakiportion, så när hälften var kvar i skålen avbröt jag matningen, då var det gröt över halva Oliver.
Tur jag hade kavlat upp ärmarna på honom, för det var gröt ända upp till muddarna och i hela ansiktet ha ha.
Detta kommer bli min största utmaning tror jag eftersom jag HATAR kladd!!

Annars har det mest varit lugnt.
Pysslat lite hemma, tvättat, gjort puréer till O, rensat och skivat upp rabarber så jag kan baka massa paj imorgon osv...
Men nu är det nog dags att sova så man förhoppnigsvis mår bättre imorgon.
Sedan vankas fem härliga dagar tillsammans hela familjen som avslutas med kalas på nationaldagen då P fyller år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback