Svettigt!

Yes!!!
Nu har sommarvärmen kommit!!!
Bra är det tycker jag, även om det blir fruktansvärt varmt på övervåningen där vi sover.
Oliver har fått kortärmad pyjamas och väljer att sparka av sig täcket.
Skall ta ur täcket imorgon så han bara har sitt påslakan och vi lär ju göra detsamma med våra täcken misstänker jag.

Vi tog en sovmorgon i sängen och mös och ammade till fågelkvitter utanför fönstret.
Mycket avkopplande!
Sedan blev det en långpromenad på en och en halv timme runt byn.
Skulle in på Netto eftersom jag fått tipset om att de sålde babygungor och dessutom hade 30% rabatt på allt, men när vi kom dit var det stängt eftersom de skall bygga om hela centrum... typiskt!
Tog vägen om Åsa när jag ändå gick genom Maden och hämtade hem sakerna de lånade till temapartyt de skulle på i lördags, hade varit en himla lyckad fest!
Fick nästan en fripassagerare med hem därifrån då deras skeppskatt hoppade upp i korgen under liggkorgen på barnvagnen.

Väl hemma hängde vi mest på altanen och lyssnade på alla sommarljud utanför, humlor som surrade, gräsklippare, fågelkvitter mm.
Vi tog en liten middagslur på soffan också tills jag vaknade av att jag trodde vi fått in fåglar i köket, men det måste ha varit något annat ljud som slog in konstigt på altanen, för i köket var det tomt.
Oliver har fått känna på gräset idag också, han såg inte så imponerad ut ha ha.

Det enda negativa med värmen är att pollena kommer i mängd och hela dagen har jag nyst, kliat mig i ögonen och känt mig rätt så hängig, så nu har jag bokat tid hos Dave för lite akupunktur mot min allergi.
Hoppas det funkar även i år. På torsdag eftermiddag skall jag dit, sedan skall vi möta P i Nordstan för lite shopping... han behövde en vår/sommarjacka sa han och ville ha smakråd.

Nu - sova!
Håll tummarna för att Oliver sover längre än till 00:15 första passet!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback