Hälsomånad - dag 15

Halvvägs!!
Vägningsdag idag - inte kul. Upp 0,2 kg sedan förra veckan.
Förbannelse. Det var INTE bra för motivationen.
För jag har faktiskt skött mig ganska bra både med mat och motion och ändå spelar vågen spratt.
Kan i ofs vara den tiden i månaden som närmar sig och alla kvinnor vet ju att det innebär att man binder lite mer vätska och känner sig svullen... inte nog med det så gör ju även hormonerna så att man är mer sötsugen. Förbannade PMS!!!
Men det är bara att bita ihop och köra vidare, jag vet ju att det lossnar så småningom.
Been there - done that!
 
Idag har jag varit med Oliver på IKEA och ätit julbord med mamma och pappa.
Det var helt ok, om än ingen gourmetupplevelse.
Oliver fick smaka lite han också på köttbulle, rödbetsbiff och ris a la malta samt pepparkaksmuffinsen.
Han gillade det =)
 
Mat:
Hembakt bröd med philadelphia och kalkon till frukost.
Tre kycklingklubbor, en potatis, lite sås och sallad till lunch.
Middagen bestod av julbord. Har räknat in det till ca 650 kcal totalt, inte så farligt ändå.
Fika hemma på en liten bit morotskaka på kvällen.
 
Ingen motion idag förutom dammsugning och strosande på IKEA.
Halsen kändes kärv imorse. Så är det ju typ var femte dag nu och har varit sedan början september.
Är så jäkla less. Det gör mig snart deprimerad att inte kunna träna.
Ok gå på promenad är väl bra vardagsmotion, men det är inte att träna. Att träna är för mig att kunna köra skiten ur sig på gymmet, att springa milen och försöka pressa tiden, springa intervallpass så man nästan kräks, springa långpass på 1½ timme, köra skiten ur sig på ett boxpass eller lira fotbolls tills vaderna krampar.
SNÄLLA - låt mig få bli helt frisk någon gång!!
 
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback