Säsongsavslutning med fotbollslaget

Igår hade vi avslutningsfest med laget hemma hos Ylva.
Det bjöds på fördrink när jag kom dit - White Russian.
Den var faktiskt riktigt god, trots en liten hint av kaffesmak... kanske kan även jag bli vuxen?
Sedan hade alla fått lite olika uppdrag att fixa till buffébordet, även om Ylva hade fixat det mesta.
Det var kyckling, fläskfilé, sallad, olika såser, bröd, smör och ost och till dessert prinsesstårta... jag tog FYRA bitar. Då bad jag ändå Ylva fälla mig om hon såg mig gå mot tårtan igen efter den tredje biten... vad hände där???
 
Utöver god mat och dryck så var det prisutdelning såklart.
Dels till våra ledare från oss i laget och sedan tvärtom.
Efter det blev det Ikkas egen version av "Så skall det låta".
Denna gång med lite mer blandad ursprungsålder på alstrena vilket inte var till min fördel ha ha.
Allt som är gjort efter 90-talet har jag noll koll på.
Mitt lag förlorade, men det gjorde inget för det var kul ändå.
 
En fantastiskt trevlig kväll som slutade med att jag inte landade hemma förrän strax före ett inatt.
Mindre kul då Oliver blivit förkyld igen och inte sov särskilt bra = sova nu.
 
Lite tråkiga nyheter (rykten) fick vi dock höra igår.
Det är att det tydligen är någon/några som verkar för att lägga ner damlaget och istället bilda ett juniorlag där 97:orna skall vara stommen.
Detta känns helt absurt, dels för att vi om några år ändå står där och behöver ett damlag, dels för att en del av tjejerna i mellanåldern som nu spelat med damlaget i tre år har sagt att de i så fall slutar vilket gör att klubben tappar bra spelare och dels för att "de gamlas" syfte med att dra igång damlaget igen för tre år sedan var just för att vår egna tjejspelare skall ha nånstans att ta vägen när de blir äldre och inte tappas till andra klubbar.
Alltså skulle all den tid och energi som dessa grymma tjejer lagt in i laget vara förgäves!
Hoppas det inte blir så, skall själv försöka göra min röst hörd till styrelsen i klubben för att damlaget skall få vara kvar!
Tråkigt nummer två är att vår tränare Rolf gjort sin sista säsong nu, så honom kommer vi endast se på åskådarplats framöver. Dock vet vi inte vem som axlar rollen som tränare istället av ovan nämnda skäl att vi ej vet om vi har ett lag =/
 
Ibland är det jävligt utmattande att hålla på med damidrott för man får fanimig slåss med näbbar och klor hela tiden. Även i en såpass här stor klubb där det finns lite resurser.
Och vi har ju inte haft problem att få ihop lag till matcherna, vi har haft minst tre avbytare till varje match.
Jämför man det med min gamla klubb Tornado BK där det var lycka att ha en avbytare eller fullt lag på plan , så har ÄIK rena rama drömförutsättningarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback