Söndagsmiddag och snornos

Inatt när Oliver vaknade hörde jag att han var väldigt täppt i sin lilla, söta näsa.
NEJ!!! En till förkylning nu när han redan sover illa.
Inte kul nånstans, men å andra sidan skall de ju hinna med 5-6 förkylningar första året, så det är bara att gilla läget liksom.
Så inatt gick vi upp kvart över tre, fixade ut snor, sprayade med koksalt och gav välling samt lekte.
Halv fem somnade vi om igen, sedan fick P gå upp vid halv sju.
Jag sov vidare till tio. Skönt det i alla fall. Vet inte hur jag hade orkat med veckorna om jag inte fått sovmorgon på helgerna.
 
Efter frukost stack jag till Maxi i Kungälv och storhandlade medan grabbarna fick vara kvar hemma och kurera sig.
P har inte heller mått helt hundra, lättare feber och förkylning som inte ger sig.
Det var inte så mycket folk i affären så det gick hyfsat smidigt ändå faktiskt.
Oliver hade dock endast sovit middag i tjugo minuter nmär jag kom hem, så jag försökte få honom att sova efter lite mellanmå. Lönlöst.
Sedan kom mamma och pappa för att äta middag, så då försökte vi få honom att somna i morfars knä, men inte heller det gick.
 
Däremot fick vi i honm rätt bra med mat medan vi åt middag.
Det han fått tidigare under dagen ville mest komma upp igen. Kräkreflex från helvetet har vår lilla älskling.
Något han ärvt av mig skulle jag tro =/
Medan vi mumsade en variant av Flygande Jakob fick han korv och potatisgryta och lite fruktpuré till efterrätt.
Han fick även smaka ett par små skedar av choklad/banankakan vi hade till kaffet efteråt.
Så skönt att han åt.
Men sova ville han inte, så han var bra trött när det var dags för nattning och somnade på fem minuter typ.
 
Sedan såg vi klart Prometheus från igår och åt lite ost och kex från Ostbutiken i Mölndal.
Var dock lite besviken på filmen, inte riktigt lika cool som jag hade förväntat mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback