Supertorsdag!

Idag har varit en mycket bra dag.
Tiden har gått väldigt fort och jag har fått vara social en hel massa, så det gjorde mig inte så mycket när P messade om att hans möte skulle bli betydligt längre än det var sagt från början.
Det var nämligen avsatt 16-18 för möte, men på eftermiddagen fick alla deltagarna veta att det nog skulle hålla på till 21 istället. En viss skillnad skulle man kunna säga.
 
I förmiddags var det dags för andra föräldragruppsträffen på BVC.
Denna gången hade de lagt ut en stor madrass och lekmatta vid soffgruppen så ungarna kunde kräla omkring där.
Såg väldigt gulligt ut när det låg fyra ongar på samma gång och försökta dra av varandra sockar och annat.
Sandra hade fixat lyxfika - capuccionomuffins med frosting. Mycket goda och fina, så nu ligger ribban högt till nästa fikafixare gahhhh...
Vi var kvar där till ca tolv.
Sedan tog jag och Mia sällskap ner till Svenheimers för att köpa kanelbullar dagen till är.
Förutom det blev det varsin bulle på plats eftersom barnen ändå sov så gott i vagnarna.
 
Efter det följde jag med hem till henne.
Vi hann med både husesyn och tjöta ett tag innan barnen vaknade. Tror Oliver sov nästan två timmar totalt mitt på dagen - vad hände där???
Deras hus var både stort och fint.
Framförallt gillade jag mellavåningen där det var öppen planlösning mellan kök, matsal och vardagsrum.
Mycket stort och luftigt och inbjöd till samvaro. Lite avis faktiskt då vi har rätt trångt i kök mm om man skulle vilja ha många på middag typ vid jul och sånt.
Dessutom har de ett biorum i källaren, så vi har sagt att vi skall fixa egen barnvagnsbio nån gång framöver med de som vill ifrån föräldragruppen.
Hann med ett par missöden också. Skulle lyfta upp Oliver för att lukta lite om han gjort i byxan och var inte beredd på att taket var såpass mycket lägre, så han slog i huvudet lite grann i en lampa i taket =/
Sedan försökte han klättra i ett elementskydd som jag trodde var fastskruvat i väggen, men det var det inte så det välta över honom, men det såg värre ut än det var, så efter en minut var han glad igen.
Stackar lille aktiva krabaten!
 
Halv fem var vi hemma igen efter en heldag på vift.
Då blev det middag och en timme senare välling och nattning.
Lite ovant att ta hand om allt själv på kvällen.
Brukar vara P som gör sista blöjbytet, tar på pyjamas och borstar tänderna annars.
Men det gick bra. Tror han somnade på under tio minuter i sin säng.
Så jag har använt tiden nu på kvällen till att fixa med tvätt, trycka in alla altankuddarna i plastsäckar för vintern så att Susanne kan sova i gästrummet imorgon samt fylla i nån enkät jag fått från SCB om kommunen jag bor i.
Nu blir det slappt en timme, sedan tidigt i säng.
 
Imorgon gäller det att vara utvilad för då skall vi ut och göra stan för första gången tillsammans
sedan Oliver kom.
Middag och Fu Manchu på Sticky... får Brolycke som sidekick dessutom - najs!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback