Circus Maximus

Idag har jag och Oliver hängt hos mamma och pappa som vanligt på onsdagarna.
Vi kom dit lite senare denna gången eftersom O hade den goda smaken att somna om efter ett tag och sov till nio.
Efter en god lunch; köttfärslimpa med tillbehör, tog vi bilen ner till Tippen där Circus Maximus slagit upp sitt tält samt skapat hagar utomhus för sina djur.
Det blev en mysig liten promenad runt cirkusområdet.
Det fanns en himla massa söta appalosafärgade shettisar, stora svarta vackra hästar, tre kameler, två elefanter, fyra zebror, ett par åsnor som såg ut att vara korsade med zebra, vanliga åsnor och säkert nåt mer djur.
Oliver var nog mest intresserad av zebrorna och kamelerna.
Kamelerna var ganska intresserad av honom också =)
 
Vi avslutade titten där nere med att gå runt Tippen.
Tittade på scouternas båtar, och njöt av naturen kring Eskils kanal.
Sedan fick mamma och pappa ta bilen hem och jag och O promenerade så att han skulle få sova ordentligt.
Vi hamnade dock i hällregn och trots regnkappa samt regnskydd till vagnen var vi båda blöta när vi kom fram.
Tur det finns extrakläder och torkskåp =)
 
Imorgon blir det första träffen med föräldragruppen via BVC.
Spännande!
Hoppas där finns i alla fall en mamma som man får lite connection med och kanske kan hänga lite med framöver.
Annars är schemat nuförtiden ganska späckat.
Känns som det är fullt upp för jämnan och jag har ett par träffar som jag börjar få dåligt samvete över att de ännu inte blivit av...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback