Glas på Ängön.

Igår utflyktade vi hela dagen.
Först in en snabbis i Nordstan där P bytte in tvspelskonsoller och spel mot en ny Iphone då hans display gått trasig efter att Oliver kastat den i backen.
Sedan tog vi en runda på Åhléns.
Jag hittade inget alls på rean, men P hittade en snygg skjorta.
Då HM's butik var drabbad av det myckna regnet var jag tvungen att titta till vår butik, men den hade som tur var klarat sig!
 
När O fått i sig lunch åkte vi vidare norrut på äventyr.
Siktet var inställt på Ängön där min gamla kompis Elin skulle ha lite utställning av sin glaskonst.
Turen gick över Tjörn och Orust. Sedan färjan över till Malö och så var vi till slut över på Flatön som övergår i Ängön.
Tack vare smarta avtagsskyltar med numrering var det enkelt att hitta.
Mycket fint sommarhus familjen har där ute!
Mycket fint fanns det i glas att titta på och köpa också.
Speciellt tårtfaten med infällt mönster av tårtduk är en av mina favoriter samt de underbara mingelglasen med pipar att dricka ur.
Superrolig idé!
 
De vackra tårtfaten.
 
De festliga pipglasen.
 
Oliver sprang och lekte på gräsmattan, försökte attackklappa stackars katten som låg kopplad ute.
Sedan hittade han sandlådan och lite bilar och var nöjd där ett tag.
Efter det var det skottkärran som fick sig ett par varv runt trädgården.
Så mycket energi i denna lilla kropp!
Vi hann prata en hel del med både Elin och Mackan, kul kul!
De hade haft en fullspäckad dag med bouleturnering först på morgonen, sedan öppet hus för glaskonst mellan
12-17 och skulle sedan avsluta med bryggfest på kvällen.
Blev det något köp då? Jo, jag slog till på ett halsband med hänget "Ängöknuten" i klarglas.
Mycket fint!
Jag fick även lov att palla lite svartvinbärsblad för att göra lika god saft som vi bjöds på.
Min batch med saft.
 
Besöket avslutades med att glassbilen kom och värdparet bjöd Oliver på en Sandwich (delad med pappan).
Så nöjd han var och vilken glassmustasch!
 
Tack för en mysig dag!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback