Sjukskriven

Hade fixat läkartid hos MVC till tisdag fm, men igår när jag satt i möte hade min barnmorska ringt och lämnat meddelande. Hon ville att jag skulle ta mig till en vårdcentral istället innan helgen och bli sjukskriven och inte vänta in läkartiden på tisdag.
Sagt och gjort, jag lämnade av Oliven på dagis och åkte sedan ner till vårdcentralen.
Kort väntetid, skönt!
Fick beskriva mina problem och mina farhågor om för tidig förlossning även denna gång om jag inte får vila nu.
Jag har ju varit lite väl envis och velat jobba så länge som möjligt tack vare att det händer så mycket på jobbet nu.
Men när promenaden mellan jobb och pendel tar 20-25 min istället för 6-7 min och vi har tre trappor upp till min våning och ingen hiss kanske det är dags att inse att det inte går så bra.
Så fr.o.m. idag är jag sjukskriven fram till beräknad förlossning.
Har i ofs jobbat idag eftersom planen från start var att jobba hemifrån för att slippa transportsträckorna.
Så jag har gjort mitt bästa för att försöka avsluta alla mina saker på ett bra sätt.
 
På måndag blir det bilen in till jobbet för att städa av mitt skrivbord, lämna datorn och säga hej då till alla.
Tar ju ett tag innan jag träffar kollegorna igen för jag lär ju inte hälsa på de första veckorna efter födseln.
Känns lite rumphugget, men jag känner mig ändå lättad då jag de sista dagarna haft känningar av förvärkar som varit ganska kraftiga.
Så ryggläge i soffan/sängen så mycket som möjligt nu är nog en god idé för att behålla mini i magen så länge som möjligt.
 
För övrigt första gången i hela mitt liv jag är sjukskriven med läkarintyg.... weird.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback