Avtackning och Gretas

Igår hade vi avtackning av VD och IT-chef på jobbet.
Risotto, sallad och focaccia samt bubbel.
Till det roliga samtal och några quizzar.
Kul att få veta lite mer privat om kollegor.
 
Sedan drog vi till Gretas för att dansa.
Gött tänkte jag, gayklubb brukar vara lite lugnare för kvinnor på dansgolvet.
Senast jag var ute, påskafton, blev jag biten i axeln av en kille som förmodligen tyckte jag såg god ut.
Men för helvete liksom!
Varför tar sig en del män sådana friheter?
Att inte kunna ta ett par steg in på ett välfyllt dansgolv utan att någon skall sätta händerna på dina höfter eller börja grinda mot dig.
 
Så trevligt att bara få dansa.
Men trots det var det en kille som inte riktigt fattade vart gränsen gick, dock ganska harmlöst.
Men att börja hålla händer och försöka hålla en kvinna från gruppen av sina vänner känns inte heller ok.
Man får gärna vara med och dansa i en grupp, men snälla, ge mig mitt personliga utrymme.
 
Hemma strax före två och fick ett nattligt samtal av min kärlek som sällskap på vägen hem från tåget.
Saknar honom så jäkla mycket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback