Fira 41 år på jorden

Förra året fyllde jag ju jämnt, fyrtio år.
Men då låg mamma på sjukhuset i väntan på hospiceplats och strax efter min födelsedag gick hon bort.
Så jag hade varken energi eller lust att fira då och det har inte blivit att jag haft ork att ta tag i det ännu ärligt talat.
Men i år blev det lite trevligare kring min dag.
 
För det första fick jag ju ha min kärlek nere hos mig hela veckan.
Bara det är ju en fin present.
 
Själva födelsedagen firades med kort dag på jobbet, lite bad i havet, shopping av roliga saker och så en middag på Lilla Tavernan. Grekiska meze som var sjukt goda - som vanligt.
 
 
 
Väl hemma igen väntade en gigantisk bukett blommor och lite te att mysa med i höst och vinter :)
 
På torsdagen hade jag fått veta att jag inte skulle komma hem efter jobbet utan ha med en resväska med lite saker som jag fått packlista på. Pass stod på listan, men det var bara för att förvilla mig.
Istället väntade ett rum åt oss på Dorsia - ett tjusigt hotell i kedjan Small Luxury Hotels.
Det har en inredning som för tankarna till 20-talets dekadenta Paris. Svulstigt, murriga färger, tunga sammetsdraperier och lite glitter och skimmer i detaljerna.
 
 
 
 
Rummet var tjusigt det med såklart och närman duschade kändes det lite som att stå i ett orange hav av pärlemor för att kakelmosaiken skimrade så fint.
 
Vi blev visade upp till takterrassen för att äta vår middag.
Älsklingen valde att bjuda på en avsmakningsmeny som var fantastiskt god.
 
Vi valde dock bort ostarna, men innan de fyra små förrätterna fick vi en supergod hummersoppa.
A valde en vegetariskt rätt istället för vakteln och fick en sensationell risotto med pumpa och kantareller.
 
Förrätterna.
 
Första varmrätten - bergtunga. Den var nog min absoluta favorit, så mjäll och så gott med kantarellerna och ärtorna till.
 
Vakteln.
 
Den syrliga sorbeten var nog det godaste i denna trio.
 
Vi sov gott och det var tyst och lugnt på rummet.
Vid frukosten var vi ganska ensamma då det var vardag och vi åt först vid 9.
Kaffet hälldes upp vid bordet av servis enligt önskemål och sedan var det bara att hugga in på alla godsaker.
De stekta grönsakerna och alla tillbehör till yoghurten avr nog mina favoriter.... och sötsaksbordet såklart :)
 
 
 
 
 
Allt var fantastiskt gott både middagen på kvällen och frukosten.
Lyxigt helt enkelt.
 
TACK älskling för denna upplevelsen, kände mig extremt bortskämd <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback