#7 Boktips / Resten av allt är vårt - Emma Hamberg

(null)
 
Var på Coop och handlade mat och där på bordet med pocketböcker fastnade blicken på denna gröna pärla.
Tänkte Emma Hamberg, hon gjorde ju roliga serier förr, men mer vet jag inte.
Läste baksidan och kände att den här boken måste jag bara läsa, den skrek det till mig liksom; läääääs mig!!!

En bok om livet och relationer.
Om djupa svackor, men också om topparna och hur man gör för att skapa dem även när man är låg, långt nere i dalen.
En bok om rädslor och om att våga släppa sargen och kasta sig ut på livets is.
En bok om hur man kan bygga upp sin egen familj, en armé och nära som alltid finns inom räckhåll, som ställer upp i vått och torrt och omvänt.

Tre dagar senare är boken utläst.
Emma har ordförtrollat mig, gett mig hopp, skänkt mig skratt och fått mig att fälla några tårar.
Boken hade rätt, jag var tvungen att läsa den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback