Bokreashopping

Imorgon hade jag tänkt bege mig ut på en runda i nån bokaffär eller två. eftersom jag inte hittade nåt nytt att läsa hemma igår då min bok tog slut.
En bok som jag gärna vill läsa, men inte vet om jag pallar att läsa är:
Silverfisken - av Sofia Rapp Johansson.
Den handlar om hennes uppväxt med en pappa som både misshandlar och utnyttjar sexuellt.

Utdrag ur boken:

Små grytor har också massmord på sina hjärnor
jag bär dina förtorkade slag
pappa
i mina ögon
konserverade tårar och råkokta lingon
och slagen avtog aldrig i styrka
och jag lärde mej att
bättre en kuk i handen än tio i stjärten
pappa du bad mej stå
såhär och stilla
men förklarade aldrig hur yxan skulle sitta
för att knäcka mina kotor

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag bor i Tidaholm som ligger 3 mil från Skövde och 6 mil från Jönköping.
Kram på dig din strut ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback