Slutet på en era i mitt liv...

Vi gigade igår på Red Devils.
Jag mådde askasst hela dagen p.g.a nervositet.
Igår var det värre än nånsin, eftersom jag dessutom bestämt mig för att det skulle bli mitt sista gig med
Viper Trail.
För de som aldrig haft ett band kanske det verkar vara ett lätt beslut att fatta, men det är något jag tänkt på till och från de sista tre åren.

Precis som ett förhållande har ett band ups and downs... när man är nere i dalarna kommer tankarna, men sedan går det uppåt igen och allt känns skitkul.
Det sista halvåret har topparna varit väldigt få och mina avhoppstankar kommit oftare.
Till slut kände jag att jag helt enkelt måste ställa min plats till förfogande åt någon annan.
Det var inte mer än rätt både mot mig själv och resten i bandet.
Jag slipper ägna en massa negativ energi på en massa saker jag inte tycker funkar ordentligt och de får någon som har mer energi och spelglädje igen.
Win win situation you could say.
Men som sagt... det är lite som att göra slut med någon efter sex år - det är fan inte lätt.
Men nu är det gjort. Och ännu har jag inte hunnit reflektera speciellt mycket.
Mer än att det känns lite tomt.

Än värre för bandet var att även Tommy hoppade av igår. 
Till er andra i bandet vill jag bara säga tack för den tid som varit och lycka till i framtiden.
Hoppas att få stå längst fram på en spelning framöver och uppleva ur publikperspektiv!

/Basmongot.

Kommentarer
Postat av: Ofelia

Nämen...? :/ Why? Eller tja, du behöver inte förklara. Men du kommer att fortsätta med musik på ett eller annat sätt antar jag?
Lycka till vad du än planerar att göra, gumman. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback