Hårdrockskräftan 2008

Det var lördag eftermiddag.
Jag låg ute i solstolen och försökte bli brun.
Vi hade bestämt oss för att dra ut med hojarna till havet och plocka stenar till en grej... men så kom vi på att The Forsaken skulle spela på en kräftskiva och klollade lite med Nicke hur läget låg.
Sedan bestämde vi oss för att det var för mycket meck att ta oss dit.
Men så väl framme på Shellmacken ett par km från vårt hus, sade jag "men vad fan - vi drar dit!!!".
Som tur var stack vi hem imellan för att ta med lite mer kläder och ringde upp Nicke igen.
Det visade sig att vi var tvungna att ha med tält. Har nog aldrig trott att man kunde packa hojar så snabbt med så mycket saker.

17:10
Vi rullar ut från Älvängen. Färdigpackade och lite stressade. Grabbarna skulle börja spela strax före åtta.
Vi har trettio mil att köra och vet inte riktigt om vi hittar sista biten.

18:40
Vi rullar in på Statoil i Halmstad. Vi köper varsin korv med bröd som sväljs jävligt snabbt.
Killen i kassan undrar om vi inte vill ha paketet med läsk, men jag förklarar att det hinner vi inte - vi måste vara i Växjö om en timme.
Vi lyckas i alla fall få med oss både korv + bröd till grillning när vi kommit fram, bröd och mjukost samt två loka till frukost dagen efter och dessutom en påse nötter, två små påsar godis och ett paket våtservetter.

19:00
Vi rullar vidare mot Växjö på 25:an genom Simlångsdalen.
Det börjar bli kallt och jag är glad att jag tog på mig två tröjor till för att få plats med maten i väskan.

20:00
Vi kör av 25:an in på 23:an söderut. Kör ett par km, sedan ser jag inte längre Patrik i backspegeln.
Jag vänder och hittar honom i telefon med Nicke. Jag får lurenför att få vägbeskrivning.
De väntar på oss innan de skall börja lira yeaay!!!

20:20
Efter att ha kört en halvmil på rullgrus i sakta mak är vi äntligen framme.
Det visar sig vara en gård där de smällt upp ett sketstort partytält samt rullat in en lastbil som scen.
Nice!!!

20:30
Vi har hälsat på folk och Patrik har hunnit få fram både whisky och öl som han packat med.
Forsaken börjar lira och jag börjar tina upp igen.
Kul att träffa hela gamla Wacken-crewt igen. Har inte träffat de flesta av dem sedan... ehhh... 2003/2004???
Några rullar runt framför scenen för att visa sin uppskattning för bandet =)

21:00
Grabbarna har spelat klart och vi inser det smarta i att försöka få upp tältet innan man blir full.
Det är dock kolsvart så vi mutar en full kille att sätta på frontlyset på sin bil.
Det visar sig att vi är de enda som skall tälta. Nicke och Padde skulle gjort det, men hade missat att ta med tältpinnarna.
Orutinerat!  =)
På en halvtimme är det i alla fall uppe och alla saker ligger i och sovsäckarna är utrullade - klart att bara krypa in när man vill.

21:30
Jag frågar ägarna om huset efter lite mer grillkol och får igång grillen och kastar på korvarna.
Vi orkar inte alla, men en dansk dyker upp och hjälper till att äta upp resten.
Hårdrockarna tittar skeptiskt på vår nöt & russin-mix vi har med oss när vi försöker bjuda.
Anders är fin med sitt rosa hjärtformade hårspänne i skägget.
Nicke vinner nog skäggligan - ser lite ut som en bikupa.

22:30
Mätta och glada. Och kanske lite berusade - men mest glada =)
Coverbandet kör sitt första set. Idel gamla hits. Och en del nya... helt ok att springa runt och banga till.

00:00
Killarna kommer på en massa roliga saker att göra med kvarvarande plastbestick och mat också för den delen.
Nånstans här börjar sällskapet tunnas ut. Många av dem som bor i Växjö drar hemåt.
Jag jagar myggor mett ett sådant där elektriskt racket. Padde är livrädd där han sitter och försöker äta upp en kvarglömd halv grillad kyckling.

02:20
Jag tycker det är dags att nanna. Får med mig Patrik och vi kryper in i tältet med alla kläder på för att inte frysa.
Jörgen och Jens viskar om att springa ner vårt tält varpå jag hotar med att döda dem... "jasså sover inte ni?".
Jens går och lägger sig i bilen, Jörgen ropar att han skall komma, "nej jag kan inte, jag är ju naken" hör vi från bilen.
Så jag somnar fnissande och utmattad.

08:30
Vaknar av att regnet börjar smattra på tältduken. Strax därefter hör jag hur Nicke och Padde börjar snacka om frukost.
Jag masar mig ut ur tältet och tar med mig våra mackor och mjukost.
Patrik dyker upp strax efteråt. Fler kommer till slut utkravlandes och det blir ett par timmar av ordvrängande om Gais:are, bardvalar osv...

12:20
Vårt försök att vänta ut regnet misslyckas och vi inser att vi måste börja packa ihop våra grejer och dra hemåt innan värdparet får krupp och kastar ut oss.
Inget roligt att packa ihop ett vått tält när man vet att det måste upp igen när man kommer hem.

13:00
Vi rullar ut från gården och lämnar Hårdrockskräftan 2008 bakom oss.

14:00
Framme i Värnamo. Det har slutat att regna. Hojarna måste ha bensin och människorna måste ha mat.
Vi hittar nåt fett ställe vid en rondell med flera olika snabbmatskedjor samt en mack.
Här verkar alla Sveriges hojåkare sammanstråla just denna dag. Pappa tror att de kan ha kommit från nån HD-träff i Lidköping som var i helgen.
Kul att se att även riktigta custombyggen används med packning till lite längre resor  =)
Vi åt nån äcklig hamburgade på MAX. Brödet smakade sött, ungefär som amerikansk pannkaka.
Men vi blev mätta i alla fall.

15:45
Vi kör igenom Borås - Sveriges tråkigaste stad? I alla fall nästan de långsammaste bilförarna.
Nu känns det som att det inte är så långt kvar hem. Gött!

16:10
Vi får ta en bensträckarpaus på småvägarna mellan Borås och Alingsås eftersom jag håller på att somna.

16:40
Vi rullar in på vår egen garageuppfart. Ungefär exakt ett dygn efter att vi bestämde oss för att åka.
60 mil senare.


Lite bilder:
   
   
   
   
   
   

Förra året på kräftskivan blev en kille faktiskt överkörd av en Mustang.... ambulans och brandkpr fick komma.
Till ära av denna händelse hade det tryckts T-shirts... jag hade turen att få en eftersom det inte fanns så många i stl Small kvar mitt i natten =)





Kommentarer
Postat av: linn

tac k :) !

Postat av: Ann

Hehe det låter som att det var ganska trevligt :)



Tack för alla dina tummar och tuttar :D

2008-08-19 @ 06:48:45
URL: http://kykyri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback