Bilder från julafton =)

Vi stack hemifrån redan vid tolv.
Ett träffade jag upp mamma och pappa på sjukhemmet där mormor bor.
Vi kom mitt i julbordet, så vi avvakte en halvtimme innan vi rullade in mormor i dt lilla köket, så vi kunde sitta och prata lite med henne.
Hon var väldigt trött och inte med alls. Känns jobbigt att se henne sådan. Men hon går ju mot 93 år, så det är kanske inte så konstigt.
Passade på att ta ett par kort i alla fall.
 

Sedan åkte vi hem till mamma och pappa där jag satt och slötittade på TV. Man får ju passa på liksom.
Det var först Christmas with the Dickinsons... sedan var det Project Runway och till sist när jag zappade som bäst kom jag till nåt som hette "Groomer has it"... ok... ett tävlingsprogram där en i varje avsnitt blir utröstad, men vad gjorde det då??? De trimmade hundar!!!
För fan. Ge upp nån gång.  Det är sådana program som får mig att inse att man nog klarar sig bättre utan TV-kanaler hemma.
   

Fem kom resten av släkten, d.v.s min moster och morbror, min kusin och flickvän Åsa och så hans morbror.
Och sedan åt, åt och åt vi en himla massa.
Jag lyckades dock bli mätt på två fat. Ett med mestadels lax och ett med lite köttbullar och skinkmacka... typiskt att man inte orkar mer när det är så gott.
 

Sedan kom Patrik och slöt upp efter att han firat hemma hos sina päron i Härryda.
Och då kom tomten med klappar.... trots att vi bara är vuxna var det mycket klappar. Alla hade tydligen varit snälla hela året. Massa bra saker dök upp ur allt presentpapper och snören.
   
   

Till sist blev det gröt och efter det kaffe och tårta.


Och min kusin var som vanligt helt galen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback