Sobelträffen II - Tranås

Igår var det alltså dags för mig att åka på min tredje fototräff sedan jag reggade mig på Modellbilder för ett år sedan.
Peter kom och plockade upp mig klockan sju igår morse, då hade jag tre kassar packning med mig, en med smink och mat, en med kläder och en med skor och stövlar.
Sedan drog vi vidare för att plocka upp Sibel, men hade lite svårt att hitta till hennes hus mitt ute i skogen.
Till slut kom vi rätt i alla fall och plocka upp henne och dalmatinern Tindra =)
Vi var väl på plats i Sobelhuset ungefär vid elva - en timme efter planerad ankomsttid men vad fan.

På plats mötte vi först på Adam som stod precis innanför entrén och fotade.
Sedan hittade jag även Sang på översta våningen och så mötte jag Håkan i caféet.
Vi satt mest och softade i stort sett fram till lunch.
Jag blev ihopparad med en kille som var helt ny på studiofotografering, så vi satt mest så han fick testa lite med olika blixtljus.
Men det blev ändå hyfsade porträttbilder och vi båda hade något att göra =)
Sedan var det lunch med lite potatisallad, tonfisksallad med ägg, bönsallad med majs och pastasallad.

Direkt efter lunchen började Sarah Maria med förvandlingen av mig.
Sminket blev inte som hon tänkt från början - hon ångrade sig och började om.
Sedan håret med bollfrisyren - det blev sketacoolt. och till slut klänningen i svart sopsäck och små röda detaljer.
Det blev så jäkla bar helt enkelt.
Vi tre samrådde om bästa platsen att fota och kom tyvärr fram till att det nog var utomhus.
Så det var bara att glatt traska ut i minimala kläder och barfota och ställa sig på den öde tågrälsen och se tuff ut ha ha ha... med tanke på att det var ett par ynka plusgrader och regnade gjorde inte saken lättare.
Efter en session på spåret gick jag in och värmde mig en stund medans de riggade ljus på grusplanen utanför huset.
Sedan fick jag stå i en vattenpöl och hoppa och stampa i guset. Mina fötter var vid de laget bortdomnade, men ändå gjorde gruset så jäkla ont att hoppa på så att jag till slut inte skrek för att få till coola ansiktsuttryck - utan av ren smärta.
Då tyckte fotografer Lars att det var dags att bryta.
Allra sist tog vi lite bilder inomhus mot vit vägg där även ryggen på Sarahs kreation till topp syntes =)

Fick hjälp av två snälla herrar att frigöra mig från bollfrisyren och tvättade bort sminket.
Sedan på med nytt enklare eget smink och en bikini och upp till övervåningen där Lars riggat för session med påsktema som han gärna ville göra.
Så där låg jag inrullad i gul pappersduk och så kommer en annan fotograf in och undrar vad Lars sysslar med och varför han bara skall plåta en gul kokong. Han såg nämligen inte att det låg någon därinne ha ha ha.
Det var betydligt varmare och trevligare inomhus och även de bilerna blir nog kanon.
Skall bli så himla spännande att se.
Stort tack till alla inblandade!  Och vad glad jag är att jag faktiskt på Sarahs inrådan vågade maila fotografen med en förfrågan. Är ju så himla rädd att man inte skall vara tillräckligt bra när man ser alla bilder folk tidigare ha tagit på undersköna kvinnor.
Men han var nöjd och jag var nöjd, gött.

Efter det packade vi ihop oss så att de som anordnat träffen äntligen fick åka hem och lägga sig.
Det tog nästan en timme extra hem eftersom det helt plötsligt blev isgata på motorvägen vid Jönköping.
Så vi körde lugnt i ca 50 km/h ett bra tag. Läskigt!
Allra gladast över att vara hemma igen var nog ändå Tindra =)

Ser fram emot alla backstagebilder från träffen också. Har inte en enda själv, men kanske kan länka till några när andra lagt ut på nätet =)

Idag är det uppackning som gäller. Inte lika skoj.

Kommentarer
Postat av: Ann

Tack för senast, det var riktigt skoj att få träffa dig. Måste säga att du är en asskön brud :D

Jag har ett par bilder på dig ifrån träffen, skicka över din mailadress så skickar jag bilderna till dig :)

Postat av: Nemesis

Skall bli roligt att se alla sessioner och framför allt dina i regnet...
Sköt om dig
/Peter

2008-03-03 @ 16:57:00
Postat av: Anna

hej hihi de e ju du hehe..
jo jag som skulle ha lånat din lack korsett *vinkar* hehe
blev tyvärr ej av eftersom de ja skulle ha fotat me blev försenade i
sina planeringar..
kram

2008-03-06 @ 10:51:27
URL: http://wolverinaz82.blogg.se/
Postat av: Anna

jo de va de.. hade vatt kul o se hur den såg ut på mig hihi.. aja så lång va/e ja inte hehe..
fick du fotat mkt då??
ska åka o fota snart me de ja ej hann me.. varav en de kanske blir mer..
har fått bilder från dom ja fotat så ja ska bestämma vilka som ska redigeras så snart ligger de nog uppe hehe kram

2008-03-06 @ 11:14:13
URL: http://wolverinaz82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback