Girls night out!

Igår blev det äntligen tjejkväll.

Jag och Patrik åkte gemensamt med bussen in till stan där han mötte upp sin kollega för lite middag på Flying Scotsman, medan jag gick vidare till Brunnsparken för att ta bussen till Therese.
Där var det avspärrat p.g.a det där miljardärsbröllopet i Christinae Kyrka.
Hur mycket folk som helst utanför och ca 5-6 abbonnerade bussar som skulle föra sällskapet vidare till festen.
Men inte en kändis kunde jag se därifrån jag stod.

Väl hemma hos Therese sattes jag i arbete med att göra en låtlista på datorn, eftersom hon lyckats radera sin genom att klicka fel. Ingen hårdrock blev kommandot ifrån henne.
Jaha, där satt jag och pillade i en halvtimme, så lyckades hon radera den igen ha ha.... och sedan ytterligare en gång.
Efter det gav vi upp och bara satte på ny låt är en var slut.

Vi vart inte så många till slut. Kärngäng på fyra personer + två till som dök upp lite senare, men som inte skulle med ut.
Skumt att folk har sån bristande respekt att de hö av sig nån timme innan eller t.o.m. nån timme efter utsatt träfftid och säger att de inte kan komma. Dessutom att de inte ens ringer - utan bara skickar sms.
Skärpning!

Nåja vi kom iväg strax efter elva. Munhöggs med några yngre människor på bussen, vilket var ganska roande.
Dock vände det något när den fulla norrländska ynglingen kallade Therese för krulltott, not so charming ha ha.

Vi stack till Trädgårn och hoppades på det bästa. Det var dock inget bra.
Så efter fem m inuter på dansgolvet till samma beats utan sång gav vi upp och hämtade ut jackorna igen.
Dessutom var nog medelåldern 20. Och t.o.m Therese som bara är 23 tyckte det var lite väl ungt.

Vi traskade vidare och hamnade på Flying Scotsman.
Där var det trångt, men bra stämning som vanligt, så vi stannade där och dansade till en massa möjliga och omöjliga hits resten av natten.
Stod nån läskig snubbe och råstirrade på oss i två timmar också. Helt själv. Varför går man ut helt själv och dessutom beter sig som en psykopat??? Tror man att det kommer generera ragg?
Läskigt är ordet.

Hade lite kontakt med P som väntade på vagnen på Järntorget.
Ringde honom igen när jag kom till Nisseplatsen och såg att bussen skulle gå om först en timme.
Det visade sig då att han fått tag i vår specialtaxi och jag bad honom snabbt kolla vad han skulle ha för att köra till Älvängen, så det blev en dyr resa hem, men hellre det än en timmes väntan + 50 minuter på buss hem.

Idag är vi rätt trötta båda två.

   
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback