Skräckfilmsmaraton....

Vi firade Halloween med att titta på skräckfilm och käka mat.
Sju personer var vi totalt, jag, Patrik, Tommy, Sofie, Emma, Jimmy och Daniel.
Trångt som fan i vardagsrummet, men det gick bra i alla fall.
Menyn bestod av:

- Tacopaj med sallad.
- Nachos och salsa.
- Marängsuisse.
- Chips, dippa, ostbågar och godis.

Vi startade med filmen Shrooms till middagen.
Ett gäng med collageungar drar över från USA till Irland för att trippa på de berömda svamparna.
Givetvis går trippen överstyr och efter en läskig skröna om elaka bröder och dvärgar som levt i trakten börjar en efter en av ungdomarna dö.
Ingen film jag hoppade till eller skrek av.

Under efterrätten såg vi film nummer två, One missed call.
Den handlade om människor som fick ett meddelande från sig själva på sin mobil, inspelat i framtiden, och sedan dog de exakt det datum och den tid det stod att meddelandet togs emot.
Givetvis tog en av de blivande offren tillsammans med en polis på sig att försöka lösa mysteriet med de ringande mobilerna.
Inte hellerr här hoppade jag eller skrek.

Sista filmen blev House of a 1000 corpses.
Tredje gången jag ser den nu, men den är lika cool för det. Nu lade jag märke till en massa detaljer jag missat tidigare.
Ett gäng ungdomar som åker genom USA för att hitta galna, lokala attraktioner, kommer till Captain Spauldings mack/kuriosabutik/tivoli och får sig en genomgång av historien kring Doktor Satan - traktens lokala galning till torterare.
Efter det går allt åt helvete för dem skulle man kunna säga.
Denna filmen fick mig faktiskt att hopp till vid ett tillfälle, trots att jag sett den innan.

Förutom film hann vi med flera omgångar av Buzz samt lite levande charader med filmtitelstema.
Många garv blev det!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback