En dag med spaden...

Jag började gräva direkt efter frukost... ca halvtio.
Sedan höll jag på till klockan var ett då Åsa och hennes mamma dök upp för lite försenat födelsdagsfika.
Fick en jättefin kruka med rosa blommor av mamma Monika och lite praktiska trädgårdsredskap av Åsa.
Skall dock byta in sekatören mot nåt annat eftersom jag redan har två =)


Efter att vi fikat och snackat skit nån timme stack de hemåt igen och jag gick loss med spaden på nytt.
Nu är alla växter jag köpte igår i jorden.
Fint som snus... hoppa det tar sig bra nu också.
Trädet kommer att bli jättefint bland rosorna och rododendronarna likaså. tre olika höjder i tre olika färger blev det.
De kommer bilda ett fint buskage med blommor bredvid syrénen på vårarna.
 

Det gamla döda trädet på framsidans rabatt blev ersatt av en liten buxbomsboll.
Det stod att den skulle kunna bli upp till minst en meter hög och bred, så den skall få växa till sig ganska bra, just nu är den väldigt liten, så det ser lite skumt ut.
Ljungen fick bo vid vår lilla stensättning i samma rabatt, det blev jättefint.
   

Och den sista busken jag köpte "Mountain Fire" bor i motsatt ände av gavelrabatten mot vart jag satte rododendronbuskarna.


Kommentarer
Postat av: Linda Helsing

Fan vad jag beundrar din energi, jag vill också orka göra fint i min trädgård :( Jag är helt enkelt för lat... man vill vila upp sig när man e i huset på helgerna. Hoppas det blir skillnad när vi flyttar dit permanent.

Postat av: Ann

Jösses vad du pysslar kvinna!



Du skulle behöva komma och gå ett varv i min trädgård så jag får någon aning om vad som är ogräs och inte :P

2008-09-13 @ 21:26:20
URL: http://kykyri.blogg.se/
Postat av: Ann

Jag funderar på att ta bort allt ur trädgården som innebär en massa mer jobb, jag uppskattar ju egentligen inte att hålla på med sånt.



Sågade ner äppelträdet tidigare, äpplena ruttnade t.om på trädet. Så nu har jag en stubbe jag måste gräva upp istället :P

2008-09-14 @ 08:53:26
URL: http://kykyri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback