Döda mossa mm.

Vi tog vägen om Plantagen i Tagene på väg hem från idag.
Där köpte vi dressjord, gräsgödning, gräsfrön och round up.
Väl hemma började Patrik byta till sommaräck på min bil medan jag sprang runt med Round Up på lämpliga ställen.
Skall bli skoj att se om det verkar bättre än förra året när jag smart nog gjorde det precis som det började regna.

Efter det vattnade jag rabatterna och häcken, det såg nämligen lite torrt ut.
Till sist gick jag runt hela gräsmattan ett varv till med pappas mossdödarmedel.
Nu såg det ut som att mossan började svartna och dö, så jag hoppas på att kunna kratta upp lite död mossa innan helgen är slut.

Sedan blir det en vända med gräsklipparn, innan det är dags att så lite nytt gräs på en massa kala fläckar.
Kommer nog att bli bra!

Och så skall vi skissa lite på rabatten där vedskjulet är just nu, för det skall väck helt och hållet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback