Everyday Heroinne.

Läs och tänk efter vad DU skulle ha gjort?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6508931.ab

Förhoppningsvis detsamma som Maria.
Det är faktiskt inte så farligt att säga till.
Att visa att vissa saker inte är ok.

Jag har aldrig stoppat en misshandel, men jag har gått imellan i krogbråk då nån bekant varit inblandad.
Jag har sagt åt ungdomar att de kan hålla sina spottloskor i käften tills de kommer av bussen/vagnen.
Jag har också sagt till när jag sett någon man upprepat gjort en kvinna på spårvagnen obekväm då jag sett att hon blivit för rädd för att själv säga ifrån.

Det krävs inte så mycket.
Man behöver oftast bara öppna munnen.
Hittills har det gått bra, så jag tänker fortsätta med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback