Intervall och styrkepass

Var bestämd imorse om vad för pass det skulle bli på kvällen på gymmet.
Intervaller och funktionell styrketräning á la Fustraupplägget.
Körde dock löpning - styrka - löpning - styrka - löpning - styrka, så jag fick tre löpblock.
Sedan lade jag till ett lite extra intervallpass på slutet med väldigt korta löpsekvenser i högre tempo, hade nog kunnat öka ytterliage 1 km/h där, men jag fegade lite.

Dagens pass:
12 minuter upp och ned jogg.
30 minuter löpning uppdelat på 3 x 1000 meter, 5,76 kilometer.
5 minuter korta intervaller på 1 minut med 1 minuts ståvila mellan, 1,1 kilometer.
25 minuters styrketräning.

Löpning kändes astung första blocket, men blev lättare och lättare under och de sista snabbintervallerna kändes det som om jag flög fram =)
Dags att peppa sig inför lördagens 90-minuterslöpning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback