Inspiration - Sovrum

Jag har ett nytt projekt hemma som förmodligen kommer fixas före hallen.
Det är sovrummet.
Fick ett ryck i förrgår och insåg att jag hade en idé.
Taket skall målas vitt, sedan är allt tak genomgående vitt på övervåningen.
Tre väggar blir ljusgröngrå och väggen vid sängens huvudände skall bli ljust blågrå.
Tyvärr går nog inte möblerna så bra att måla om, annars hade jag velat ha dem vita.
Men sänggaveln skall fixas med hjälp av plywood, lite filt och sedan vitt linnetyg.
Ovanför sänggaveln har jag tänkt sätta en lång tavellist där vi kan ha lite foton från bröllopet, kanske lite prydnadsbokstäver mm.

Eventuellt syr jag en sängkappa av samma tyg som till gaveln, så att man döljer den körsbärsfärgade träramen.
Är också på jakt efter två vita sängbord och kanske ett par fina bordslampor.
Vad för gardiner det blir får vi se när resten är klart, känns in lite.
Kanske något mönstrat eller bara ljust linne, vi får se.
Fönstret är lite lurigt p.g.a snedtaket. Svårt att få gardinerna att täcka hela fönsterbrädan i ytterkant.

Men jag villar verkligen färgerna, grönt och blått och vitt, känns lugnande på nåt sätt.
Nu är de inte exakt återgivna här utan fick fram nåt som liknade i Photoshop.



Vad tror ni om detta??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback