Klippa eller inte - det är frågan

När jag var 14 klippte jag mig kort.
Då menar jag inte page.
Utan kort.
Såpass eatt en dam på bussen från frisören trodde jag var en kille - tack för den, det värmde ett 14-årigt flickhjärta!
Efter det har håret fått växa mer eller mindre fritt.
Har givetvis toppat det 2-3 gånger per år, men eftersom jag är rätt snäll mot mitt hår, låter det självtorka och inte fönar, lockar eller plattar med varma tänger så har det blivit långt och fint.

Innan hade jag argumentet att det var coolt på scen med mitt riktigt långa hår, men nu spelas det ju inget alls, så nu vet jag egentligen inte vad jag har för argument mot att inte klippa nån form av frisyr, mer än att jag kanske är lite feg.
Men denna dagens deal kanske är det som får mig att ta steget?
http://www.groupon.se/deals/goteborg/Headlites/213836

Vad tycker du?
Skall jag klippa en frisyr efter 15 år med bara långt, rakt hår?

-----------------

Edit:
Jag kommer behålla längden nästan intakt baktill, men klippa upp det lite fram mot ansiktet och lite lager-effekt i så fall.
Men det skall fortfarande vara ett långt hår och de kortaste ställena måste vara tillräckligt långa för att få upp i en tofs när man tränar mm.

Kommentarer
Postat av: Tussan (Suss)

Varför inte? Bara att tuta å köra, det växer alltid ut igen om man ångrar sig :)

Jag har bokat klipptid...ska kapa håret...fast till en spretig page och jag längtar :)

Postat av: Azzazin

Jag tycker såhär.... det går att få en frisyr utan att behöva kapa jättemycket av längden, gå till nå'n som är proffs på långt hår, till exempel Lena Darwall och klipp en frisyr, färga eller vad som helst, men snälla låt det mesta av ditt långa fina hår vara! :)



Jag hade iofs inte lika långt som du, men nästan ner till rumpan och efter typ 10-12 års 'ingen frisyr' så klippte jag en page, skitnöjd i ett par månader, men faaaan vad jag saknade mitt hår!



Fast det kommer ju såklart bli jättebra hur du än gör! :)

2011-01-14 @ 22:25:46
URL: http://azzazin666.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback