Comeback på gymmet

Idag hände det!!!
Första riktiga träningspasset på fem månader.
Var tvungen att kolla i bloggen när jag körde senast och det var den 10:e november då var jag rätt tjock om magen och gravid i 7:e månaden typ... mindre än två månader innan Oliver faktiskt tittade ut.

Gymmet har fått sig ett rejält ansiktslyft sedan jag var där sist.
De hade ju börjat greja redan då, men det var långt ifrån klart.
Nu är det riktigt fint och fräscht där nere, känns gött att även vi ute på "landet" kan få lite fint.

Dagens pass:
Barnvagnspromenad i rask takt i ca en halvtimme.
Powerwalk/jogg 40 minuter, 5km på bandet.
Bålträning 10 minuter.

Körde varvat med jogg och powerwalk ungefär hälften av varje under de 40 minutrarna jag var på bandet.
Vill inte göra mitt klassiska misstag att dra igång för tufft så knäna börjar balla ur.
Denna gången har jag dessutom ett instabilt bäcken att ta hänsyn till, så det blir skynda långsamt så inte kroppen går trasig.
Körde med mycket lätta vikter för bålen och avslutade med lite omvända situps samt plankan.
Men det kändes bra och framförallt kände jag en enorm glädje bara över att ha fått till ett träningspass överhuvudtaget =)

Nu jäklar, nu kör vi!!!
Målet är ju ner till strax under vikten jag hade innan graviditeten till midsommar.
Skall alltså landa på ca 62 kilo - det är 9-10 kilo att tappa tills dess.
Och det blir inget hysteriskt dietande eftersom jag ammar, utan lite sundare kost, lite mindre portioner, men framförallt hålla nere intaget av sötsaker betydligt bättre än jag gjort det sista året.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback