Sightseeing i norra skärgården.

Igår när jag gått och lagt mig och spelade Quizkampen på mobilen började plötsligt ett nummer blinka i displayen.
"Jävlar" var min första tanke, jag skulle ju ringa Anna idag när hennes kusin hömtat henne och Michael vid tåget.
Det hade jag totalt glömt av, men som tur var ringde hon mig istället.
Vi bestämde att jag skulle plocka upp dem i Backa vid halv tio och ge oss ut till Hönö.
 
Sagt och gjort.
Vid nio rullade jag och Oliver ut från garageuppfarten.
Patrik lämnade vi hemma så att han kunde försöka kurera sig helt i lugn och ro hemma i soffan.
Halv tio svängde jag in på Brunnsbotorget och där stod de!
Vi kom fram till att det var nog tio år sedan jag och Anna senast sågs och då fanns ju inte Michael med i bilden.
Så himla kul att träffa dem!!
 
På färjan över till Hönö gick vi alla ur bilen så att de kunde fota den vackra omgivningen.
Det är Michaels första tur till Sverige så han ville ju hinna se så mycket som möjligt.
Oliver tyckte det var sjukt kul att åka båt. Han skrattade och pekade massor under färden över.
Men det var rätt kallt i vinden.
Väl framme på Hönö åkte vi först på lite sightseeing över till Öckerö och även Hälsö innan vi till slut rullade in på Klåva och hittade ett ställe att käka lunch på.
Gott att få lite mat i magen tyckte vi nog alla fem =)
 
Sedan tog vi en promenad i området kring hamnen, tittade bl.a. på Adams farmors gamla hus.
Dessutom gick vi in i ett par butiker som hade mellandagsrea.
Så jag har fyndat ett par byxor och två par tröjor till Oliver att växa i till halva priset =)
Sedan for vi in mot Göteborg igen och jag lämnade av dem utanför Berså Bar där Annas kusin skulle möta upp dem för en fika.
 
En himla mysig utflykt och jag är glad över att dagen blev så lyckad och att vädret var så fint.
Omgivningarna hade ju inte varit lika charmiga om det spöregnat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback