Annorlunda promenad

Efter en natt med inte mycket sömn drog vi oss i sängen fram till halv tio i förmiddags.
Sedan efter frukost stack vi ut på promenad i blåsten.
Oliver somnade inte. Istället ville han efter halva rundan inte alls sitta i vagnen, men förberedd på det var jag och hade selen med.
Så in med lillkillen i babybjörnen och så fortsatte vi promenaden hemåt.
Det var lite tyngre med 8 kilo extra hängande på magen. Dessutom försökte han hela tiden ha mina lår som språngbräda för att ställa sig upp, vilket gjorde att det blev en väldigt udda och inte så snabb promenad, men hem kom vi utan skriking och krångling (för att citera våra Bergensiska vänner) i alla fall =)
 
Patrik tog nattningen idag och jag ilade ner till Ale Torg och veckohandlade.
Mest fisk i den matpåsen faktiskt, torskfiléer, panerad torsk och laxfiléer. Mums!
Köpte även en skämstidning. Hänt extra eller om det var nån av de andra. Var riktigt pinsamt att lägga upp den på bandet, men jag kände att det kunde vara lagom sysselsättning att bläddra i vid frukostarna framöver.
Finns liksom inte riktigt ro att koncentrera sig på något mer seriöst just nu.
 
Nu är sittdelen påmonterad på vagnschassit och Oliver har provsuttit i garaget - han verkade gilla det.
Så imorgon skall det premiäråkas sittande till BVC där vi skall gå igenom halvårsbesiktningen.
På lördag är parvel redan 6 månader, tiden går galet fort och han har blivit väldigt stor och kan mycket mer saker för varje dag som går.
Nu skall vi bara lära honom att man kanske inte måste vakna och äta mellan nattning och i alla fall 03:00!!
 
Dagens motion:
Promenad på 50 min, 4,6 km med extra last halva vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback