Helgaktiviteter

I lördags gjorde vi lite familjeutflykter.
Först var vi nere på Ale torg och shoppade lite.
Det blev ett par sommarcider och Mango Breezers till mamman på systemet, så nu klarar jag mig väl hela sommaren ha ha.
Sedan var vi på Apoteket och köpte nya magdroppar till lillen.
Vidare till leksaksaffären där vi hade turen att hitta en babygunga till kampanjpris - grön naturligtvis.
Bokhandeln hade utförsäljning så där fick jag en biografi om Freddie Mercury och Oliver fick lite leksaker, bland annat ett hänge med Yoda =)
Vi avslutade allt med att äta varsin glass från Lejonet och Björnen på Svenheimers uteservering.

Väl hemma igen gick vi ut på promenad.
Till Vikingagården bar det av.
Till slut hittade vi upp till gården via dörren i planket på baksidan av caféet.
Så vi rullade upp förbi fårhagen och upp till stora huset.
Det är väldigt fint där uppe tycker jag.
Längtar efter att caféet skall hålla öppet så man kan rullla dit med vagnen och köpa Kling-glass.

Dagen avslutades med lite grillpartaj hemma hos grannen.
Lagom avstånd när man skulle hem sedan.
Oliver var med under själva middagen, sedan nattade vi honom och hade babymonitorn med.
Skönt när man har vänner så nära som man kan umgås med så man slipper ha Oliver sovande i vagnen eller nån annanstans... i alla fall tills han blivit lite större och fått lite mer rutiner på sovandet.

Grym dag helt enkelt!!


Klicka för stor bild

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback