Lerboll

Stod i valet och kvalet när jag hörde haglet imorse på om jag skulle spela fotboll i leran eller istället gå till gymmet och springa på bandet.
Men det är så få tillfällen just nu som jag kan vara med och spela boll, så jag valde bollen.
Mot slutet av träningen började jag änna ångra mig.
Planen var nu lika lerig som i höstas, d.v.s man fick klafsa omkring.
Det är skitigt, blött och jävligt tungsprunget - inte speciellt kul.
Dock kul att träffa de andra tjejerna såklart, men det tar lite på psyket när man hela tiden drar ner de andra för att man inte har varken tempot eller uthålligheten =/
Hoppas de inte ser mig som en belastning, lovar att vara mer på G när det är lite torrare och mer lättsprunget.
Känner också att jag måste köra lite benträning på gymmet, för bollen orkar ju inte ens upp till halva plan när jag kör skott/långpass, illa!!

Fick gå vägen via garaget in och plocka av alla blöta och leriga skor och strumpor precis i dörren till tvättstugan.
Fick dessutom skölja av sockarna i vasken innan jag stoppade dem i maskinen eftersom de var helt nerlerade.
TUR att jag lade in en handduk i bilen sist jag var på gymmet att sitta på efter passen så jag inte svettar ner hela förarsätet, den kom väl till pass idag!

Dagens pass:
90 minuter lerfotboll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback