Oväntat inslag i ljudbilden...

Igår kväll var det utekväll för mamman.
Igen.
Var ju faktiskt bara två veckor sedan jag och Patrik var ute och åt middag och såg Fu Manchu på Sticky.
Igår fick han dock stanna hemma med Oliver och jag hade istället sällskap av grannen Maria =)

Plockade upp henne utanför hennes jobb strax före sex.
Sedan blev det klassisk pubmiddag på Dubliners på Järntorget - varsin hamburgare med pommes.
Efter det över gatan till Pustervik där konserten hölls.
Vi kom precis lagom till första förband som var Thundermother.
Fem coola tjejer med en sångerska vars röst var grymt bra!
De lirade i ca en halvtimme och gav mersmak på mer material ifrån dem. Bra ljud hade de också.
Kvällens bästa ljud faktiskt.
Det skönaste med dessa tjejer var att de var "vanliga" tjejer i olika former osv och duktiga på det de gjorde.
Band som Crucified Barbara gör mig lite nervös för att de ser så bra ut att man tror att de blivit retuscherade i verkliga livet... missförstå mig rätt nu, jag gillar dem med, men tyckte det var befriande att se Thundermother som var mer så att jag själv kunde relatera till dem.
Hoppas på mer material från dem inom kort.

Kvällens andra förband var Bombus.
De har endast släppt enstaka låtar på Spotify sedan vi såg dem på relesepartyt på Oceanen för 1½ år sedan.
Ett par nya låtar körde de och det lät lovande i samma anda som de bästa från förra plattan.
Annars hade de stökigast ljud av alla banden, kanske för att de har en mycket mer massiv ljudbild än resten.
Bassisten tror jag var ny, kände inte igen honom i alla fall, såg ut lite som en seriefigur med sina långa, smala armar och ben som såg ut att kunna nå två varv om Rickenbackern han lirade på =)

Så var det då bara sista väntan inför Danko Jones kvar.
Då började en siren ljuda... jaha, intro tänkte ju jag först, tills jag vände mig om och såg att lampan vid brandlarmet blinkade rött.
Utrymning!!!
En kvart senare fick alla gå in i konsertlokalen igen. Var nog bara scenröken som tagit sig in nånstans där den inte skulle och dragit igång larmet.
TUR, för jag och Maria såg nästan vår konsertavslutning försvinna bland brandbilar, fastställning av brandorsak och återställning av brandlarm.

Danko var bra denna gången om än lite svajjigt kanske. Ljudet tog sig efter ett par låtar.
Kan dock sakna en hel del av de äldre låtarna som fick stå tillbaka till fördel för nyare material, men det är väl klart att de vill spela det som är aktuellt på nya plattan.
Som vanligt var det 110% attityd och en bassist som pumpar ljudmatta till max... han är grym!!
Kul att Maria gillade det så mycket också eftersom det är ett av mina favoritliveakter. Tror jag sett dem sju eller åtta gånger med spelningen igår.

Kul också att träffa så mycket vänner och bekanta ute i vimlet.
Och kul att se på folk överhuvudtaget, speciellt den lite speciella manliga kvartett som stod till vänster om oss under Danko - de bjöd på många garv.
Fick dessutom ragg precis när vi skulle lämna lokalen - inte illa pinkat av en trött småbarnsmamma ha ha.
Men skönast var ändå att få krypa ner under täcket i samma rum som min lilla familj när vi väl kom hem mitt i natten =)

KÄRLEK!!

 

Ps. Finns klipp från Thundermother på min youtube-kanal, "Saxiquine".  Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback