Hagelpromenad och ryggpass

I förmiddags tog jag en singelpromenad till Alafors för lite häng med kompisarna i föräldragruppen.
Egentligen hade jag velat ta bilen, men det stämde dåligt med Olivers sovtid och brist på parkering utanför huset, så istället fick jag mig en härdande promenad =)
Det blåste rätt bra och omsom regnade och ömsom haglade typ. Så det var som nålstick i ansiktet halva vägen dit.
Fick lite flashbacks från min första mc-semester då jag körde sträckan Gbg-Malmö i regn med öppen hjälm.
Kan inte rekommenderas på något sätt!
Men eftersom jag var grym idag och gick fram och tillbaks unnade jag mig en extra bit av den otroooligt goda chokladkakan!
 
Halv ett var det dags för Olivers första besök hos tandhygienist.
Egentligen var det väl mest till för föräldrarna.
Info om matvanor, tider för måltiderna samt tandborstning.
Plus info om att fall som tar mot munnen bör anmälas till försäkringsbolaget samt tänderna undersäkas, så det inte kommer skador på de permanenta tandanlagen som syns först flera år senare.
 
På eftermiddagen fick jag till ett grymt gympass.
Var där redan strax efter fyra och damn vad mycket kids det var där då.
Var som om hela gymnasiet? hade invaderat gymmet.
Överallt körde småkillarna diverse överkroppsövningar.
Egentligen kanske jag borde gjort dem en tjänst och redan då talat om att även benträning är viktigt om man inte vill se jäkligt rolig ut tre år senare...
Skit samma, fullt fokus på mitt eget pass. Rygg och axlar. Marklyft, stående rodd med T-bar, chins med motvikt, sittande rodd i kabelmaskin, omvända flyes i maskin, axelpress med hantlar, drag mot hakan med skivstång, lyft framåt med hantlar, shrugs med viktplattor.
Körde på tyngre på i stort sett alla övningar, men med lite färre reps. Ökade antal set istället.
Gött att även kunna öka lite på marklyften. Är extremt försiktig där eftersom jag vill ha bra teknik övningen igenom och jag ej har dragremmar vilket gör att jag tappar greppet.
Saknar Daniel ibland som ofta hjälpte mig när jag hade frågor om teknik och hjälpmedel =/
 
Kvällen avslutades med parvelbus och god laxmiddag.
Nu blir det pussel en halvtimme innan det är dags att sussa!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback