Dålig start på en bra dag!

Igår låg jag och vred och vände mig i sängen efter att O och P gått upp.
Kunde inte somna om hur jag än försökte.
Till slut gjorde jag det stora misstaget att surfa in på Aftonbladet på mobilen.
Första nyheten jag möts av är hur en mamma i USA blivit rånad av två tonårskillar på 14 respektive 17 år då hon var ute och gick med sin son på nästan 1½ år.
Då hon inte hade några pengar att ge dem sköt de på henne, men missade och sköt då istället den lille pojken i huvudet så att han avled.
Så med tårar i ögonen sprang jag nerför trappan och slet upp Oliver i min famn.
Stackarn såg alldeles skrämd ut för han fattade ju inte varför mamma var ledsen.
Hur kan man göra något så vidrigt?
Som jag sagt tidigare, det enda jag är riktigt rädd för, det är tonåringar i grupp. De saknar gränser, speciellt om de aldrig fått några fasta regler hemifrån.
Stackars mamman där borta i det stora landet på andra sidan pölen.
 
Min dag blev i alla fall bättre.
Vi var i Sjuntorp och badade i den goa varmvattensbassängen.
Oliver tyckte det var lattjo trots att ingen av kompisarna var med.
Han stojade, plaskade, kiknade av skratt och dök flera gånger både från kanten och mellan mamman och pappan.
 
Efter badet åkte vi norrut till Överby köpcenter där P satt in alla lås i Etagehuset.
Det var förvisso flera år sedan och ingen av oss har varit där efter att bygget blev klart, så det tog ett par timmar vårt besök. Lunch först och sedan runt och reka vart affärerna låg nånstans.
Till oss blev det en tekopp på Indiska.
Till Oliver blev det en hel massa. Knoppussel, T-shirts, nya mockasiner, solbrillor, UV-dräkt till sommarens soligaste dagar, sneakers och gummistövlar.
Nu fattas nog bara ett par sandaler så skall han nog klara sig ganska fint i sommar.
 
Dagens avslutades med god middag, pestobakad lax med potatis och sås till filmen Tower Heist.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback