2-årskalas och garderobsröjning

Idag startade dagen redan före sex.
Liten O ville inte sova längre än så och jag har drömt jobbiga drömmar hela natten så jag är inte så pigg nu i skrivande stund.
 
Efter frukost gjorde vi i alla fall ett ryck här hemma.
Jag klippte gräsmattan på framsidan eftersom den vuxit sig ganska så lång. Baksidan har inte riktigt återhämtat sig efter vintern ännu, så den fick vila.
Patrik började rensa bland sina kläder som legat i lådor i förrådet ett par år då vi behöver platsen till att förvara barnkläder på istället nu.
Sedan fortsatte han med att packa ihop mc-kläder för att dra ut på vinden.
Då kunde ju inte jag vara sämre så jag packade ihop mina mc-kläder jag med.
Sedan röjde jag ut den garderoben som P skall ha i förrådet då vi skall göra oss av med den ena som står i Olivers rum.... alltså var röjningen igång utan att jag ens hann tänka.
Det är nog bäst så annars hatar jag att röja.
 
Efter att O sovit middag en längre stund mitt på dagen och fått i sig lunch packade vi in oss i bilen för att pka till Ralfs 2-årskalas i Frölunda.
På vägen dit skulle vi stanna på IKEA för att köpa förvaringssystem till garderoberna.
Det var inte så mycket folk där tack och lov och Oliver gillade att få sitta och åka i kundvagnen.
Dessutom visste vi ju vad vi skulle ha så hela besöket gick väldigt smidigt.
Vi kom därifrån med fyra stycken kompletta ANTONIUS klädförvaring med trådbackar. Jag köpte även till två insatser med mindre fack att förvara mina bälten i så att de blir mer lättöverskådliga.
Insatserna till våra garderober, lätt att se och ta fram det man vill ha.
 
Till slut var vi framme på kalaset.
Hela vardagsrummet var fullt av ballonger och leksaker. Mest bilar till Olivers stora förtjusning.
Han ÄLSKAR bilar. Det gör Ralf med uppenbarligen =)
Så småningom kom fler familjer med barn att leka med och det var snart fullt ös i lägenheten.
Oliver lekte braa vid sidan av de andra barnen och var inte ett dugg orolig över att mamma och pappa inte alltid var i samma rum. Helt uppslukad av timmerbilen, eller lilla racerbilen eller den bil han lekte med just då.
När alla kommit var det dags för barnen att fika.
Sofie hade bakat två goda tårtor och köpt saft och olika kakor.
Oliver gillade båda tårtorna och "mmmm:ade" ljudligt flera gånger =)
Vid fyra tackade vi för oss och begav oss hemåt för att ge lille O middag.
Ballonghav.
 
Ralf öppnar paket =)
 
Oliver och födelsedagsbarnet =)
 
Väntar på tårtan!
 
Där kom den ju!!! Grattis Ralf!
 
Jag passade på att multitaska lite medan P matade.
Preppade mat inför arbetsveckan; kycklingfiléer och lök i ugn och kokta ägg. Till detta har jag köpt bearnaisesås och tomater. Lunch i tre dagar i alla fall klart.
Satte även på en tvätt och packade ihop de saker jag behöver ha med till kontoret.
Efter matningen monterade P ihop våra stativ så de står nu klara i respektive rum så vi kan ägna ett par kvällar åt att sortera, rensa och organisera.
Sedan är det dags att demontera den ena garderoben samt bygga om den andra så den blir som jag vill ha den.
Därefter är det inte så långt kvar tills det är dags för limning, spackling, målning och tapetsering av O's rum.
 
Imorgon jobb.
Första gången sedan 16 månader.
Känns kul och nervöst.
Tänk om ingen saknat mig och mina kunskaper...
Det hade ju varit ett fruktansvärt slag mot självkänslan. 
Jag har i alla fall saknat jobbet till och från hela tiden.
Hoppas nu bara jag kan sova hyfsat inatt så jag inte kommer dit som ett vrak!
 
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback