Magsjuk

Mycket sjukdom den sista tiden, känns inte alls bra, då jag knappt brukade vara sjuk alls innan jag fick barn.
Men med mindre och störd sömn är väl kroppen mer utsatt antar jag och nu när jag är gravid är den ju lite extra utsatt dessutom för infektioner och virus.
 
Kände att jag mådde lite skumt när jag tog pendeln in i tisdags.
Mådde lite illa, men tänkte att det kanske bara var för att jackan tryckte mot magen, nu när den knappt går att stänga.
Kändes bättre när jag kom ut i friska luften på promenaden mot kontoret.
Åt lite yoghurt under vårt tidiga morgonmöte och det kändes också ok, men nån timme senare fick jag rusa till toaletten och kräkas, så då var det bara att ta sig hemåt igen.
 
Missade då besök hos MVC som var bokat till lunchtid samma dag.
Har nu fått boka om tiden till tisdag i nästa vecka och skall då även bli undersökt av läkaren för att kolla så jag inte börjat smygöppna mig.
Missade dessvärre också våra två heldagarsutbildning i vårt nya affärssyssytem =(
Men såg till att min vikarie fick alla logins och kunde ta med min dator dit så att hon i alla fall får en vettig chans att hänga med, det är ju ändå huvudsaken, jag får i värsta fall lära mig först då jag är tillbaks från föräldraledigheten.
 
Men så typiskt att det alltid skall krocka med något riktigt viktigt!!
Och magsjuk två gånger på 2,5 månader känns ju inte helt ok. Tack och lov för att det har varit lindrigt och att symptomen gått över på ett dygn, men man vill ju inte komma och smitta alla för tidigt heller.
Oliver skickade vi hem till mormor och morfar så han slapp risken att bli smittad och han verkar ha jätteroligt där, men vi saknar honom så vi blir tokiga här hemma.
Idag skall han få komma hem i alla fall och vi skall på 2-årskalas hos Caspian och imorgon blir det jobb som vanligt för mig igen.
Fyra dagar kvar att jobba i gamla systemet innan vi har stopp att göra något tills det nya är igång 17/3.
Så det kommer finnas en hel del att göra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback