Ale Näringslivsgala 2016

I fredags jobbade jag i baren på Ale Näringslivsgala.
 
Ett ypperligt tillfälle att få använda min paljettklänning som jag fick i present av Reem innan hon flyttade till Gävle.
Gala kräver ju ändå lite glitte roch glamour, och glitter och glamour behövs verkligen i mitt liv nu, om än endast för en kväll.
Resten av teamet av servitörer, barpersonal och andra fixare möttes redan vid fyra, men jag kom runt halv sju för att hinna vara med barnen lite till innan läggdags.
 
Första stationen blev champagnebaren under förminglet.
Denna låg inne i Pelarteatern och där fanns bubbel samt snittar av olika sort.
Mycket folk och mycket fina kläder, kul att se att folk verkligen klätt upp sig!
Underhållningen under kvällen stod "Erotiska Manskören" för. De både sjöng ljuvligt och körde teater och show av olika sort ett flertal gånger under kvällens gång.
Favoritnumret var det med baddräkt, badmössa och simringar - fenomenalt!
När gästerna satt sig vid bords röjde vi undan borden i teatern eftersom det skulle vara dansgolv där inne efter middagen.
Carolina och jag. Glitter som sig bör på gala.
 
Gästerna serverades trerätters vid dukade bord.
Killarna från Spinneriet serverade och såg till att tomma flaskor på borden byttes mot fulla och vi såg till att det alltid fanns flaskor för dem att hämta i baren.
Så här hade vi det ganska lugnt. Jag började koka upp kaffe och fylla termosar under tiden för att det skulle vara klart till desserten.
Min kollega för kvällen, Carolina, hann jag småprata med en hel del. Vi har inte setts så mycket eftersom vi är engagerade i varsitt boende, så det var trevligt att få lära känna henne lite mer.
Sedan kom killarna och pratade med oss i omgångar också.
Ett par av dem känner jag ju ganska väl vid detta laget, men några ansikten var helt nya för mig.
Fullsatt på Spinneriet. Inte fullt lika glamouröst på tisdgarnas språkcafé =)
 
Hela teamet som stod för servis.
 
Kaffet dukades upp på bardisken och borden bröts för friare mingel och dans.
Och i samma veva började gäster dyka upp med sina drinkbiljetter och vi fick hälla upp öl och vin åt dem.
Dock inte så strykande efterfrågan på alkohol efter middagen som jag trott. Kanske hade de fått tillräckligt till maten och var inte så sugna längre?
Gjorde en snabb runda inne på dansgolvet strax före festens slut för att plocka lite tomflaskor och berömde DJ:n för kvällens musik - bl.a. Bowie och Prince.
Det visade sig att hon också var hårdrockare, så det blev ju någon kommentar om alla tragiska bortgångar den sista tiden, inklusive Lemmy.
 
Erotiska manskören med baddräktsshow.
 
Erotiska manskören med ett av deras mer seriösa nummer. De sjöng riktigt bra!
 
Strax efter tolv bar vi undan alla bord och stolar och samlades slutligen i köket för lite nattamat av de rester som var kvar. Då hade jag varit hungrig i flera timmar, så maten smakade himmelskt!
Skönt också att byta från klackar till ballerinaskor även om man blev en dryg dm kortare =)
 
En bra kväll med skön stämning allt som allt.
 
Anna rådvik och killarna från Spinneriet som stod för servis och ljud under kvällen.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback